0
(0)
افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از روش‌ های بازاریابی است که سبب افزایش فروش و برندسازی و توسعه برنامه‌ های بازاریابی می شود و بازدهی مطلوبی دارد . افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی در فضای آفلاین و آنلاین انجام می شود . در این نوع بازاریابی و تبلیغات ، یک واسطه برای انتشار لینک موردنظر فعالیت می ‌کند و در ازای تحقق اهداف مشخص درصدی از مبلغ را دریافت می کند . با توجه به شاخص‌ های تعریف شده اگر سقف فروش تعیین شده انجام شود ، ناشر تبلیغات هزینه خود را دریافت می ‌کند .

فروش توسط افیلیت مارکتینگ چگونه انجام می شود؟

بسیاری از برندها توسط  افیلیت مارکتینگ فروش خود را افزایش می دهند برخی از سایت ‌ها نیز توسط تعداد بازدیدکنندگان خود ، بخشی از هزینه‌ های خود را از طریق انتشار تبلیغات به صورت بنری یا متنی تامین می کنند یعنی در ازای کلیک کاربران سایت روی لینک موردنظر یا خرید محصول تعیین ‌شده ، درصدی به سایت ناشر پرداخت می کنند . افیلیت مارکتینگ توافق یا قراردادی دو طرفه بین تبلیغ‌ دهنده و ناشر تبلیغات است که در ازای پرداخت درصد یا هزینه ای معین منعقد می شود .

فروش توسط افیلیت مارکتینگ

فروش توسط افیلیت مارکتینگ

اجزای تشکیل دهنده افیلیت مارکتینگ

فروشندگان محصول یا خدمات از طریق افیلیت مارکتینگ فروش خود را افزایش می دهند .
ناشر تبلیغات در ازای قراردادن بنرها و لینک‌ های موردنظر در سایت خود درصدی از مبلغ اصلی را دریافت می کنند .
کاربران یا مشتریان افرادی هستند که بر لینک موردنظر در سایت کلیک می‌ کنند .

اجزای تشکیل دهنده افیلیت مارکتینگ

اجزای تشکیل دهنده افیلیت مارکتینگ

روش های پرداخت کمیسیون در افیلیت مارکتینگ

پرداخت به ازای کلیک (CPC)
پرداخت پورسانت به ازای هر کلیک در بازاریابی پورسانتی یکی از زیرمجموعه‌ های تبلیغات کلیکی است و برای آگاهی از برند کاربرد دارد چون کاربران روی لینک موردنظر کلیک می کنند .
پرداخت با تعرفه ثابت
در روش پرداخت با تعرفه ثابت ناشر در ازای انتشار تبلیغات روی سایت خود و کلیک کاربران مبلغ ثابتی دریافت می ‌کند .
در افیلیت مارکتینگ روش های مختلفی برای پرداخت کمیسیون و پورسانت وجود دارد و ناشران از روش های مختلفی کسب درآمد می کنند و سایت تبلیغ ‌دهنده نیز به هدف خود می رسد . روش ‌های افیلیت مارکتینگ و نحوه محاسبه پورسانت در ادامه مطلب ذکر شده است :
پرداخت به ازای هر عمل (CPA)
افیلیت مارکتینگ نسبت به سایر روش‌ های بازاریابی نرخ تبدیل بیشتری دارد و زمانی که اقدام موردنظر تبلیغ دهنده انجام شده باشد هزینه پرداخت می‌ شود .
پرداخت به ازای هر فروش (CPS)
پرداخت به ازای هر فروش یکی از کاربردی ترین روش های افیلیت مارکتینگ است. چون معمولا هدف تبلیغ ‌دهنده افزایش مشتری واقعی و افزایش فروش است . میزان پورسانت نیز بین ۴ تا ۱۰ درصد از فروش کل است .
پرداخت به ازای هر لید یا سرنخ (CPL)
بسیاری از سایت ‌ها با روش‌ های مختلفی لیدهای ارزشمندی جمع ‌آوری می کنند و برای افزایش فروش و نرخ تبدیل و جذب مخاطبان بیشتر از کاربران هدف می خواهند که روی لینک موردنظر کلیک کنند و وارد لندینگ پیج شوند سپس با انجام فراخوان عمل موردنظر به سایت ناشر پورسانت پرداخت می‌ کنند .
پرداخت بر اساس نمایش آگهی (CPM)
روش پرداخت بر اساس نمایش آگهی در بازاریابی پورسانتی به معنای پرداخت هزینه در ازای نمایش آگهی به هر ۱۰۰۰ کاربر یکتاست که برای برندسازی و معرفی محصولات کاربرد دارد و در ازای نمایش آگهی به کاربران هدف مبلغی به ناشر پرداخت می‌ کنند .

روش های پرداخت کمیسیون در افیلیت مارکتینگ

روش های پرداخت کمیسیون در افیلیت مارکتینگ

مزایای بازاریابی پورسانتی

بازاریابی پورسانتی یکی از روش ‌های افزایش فروش و برندسازی است که کسب و کارهای کوچک و بزرگ و ناشران تبلیغات از مزایای این روش استفاده می کنند برخی از مزایای افیلیت مارکتینگ شامل موارد زیر است :
همکاری در فروش عملکرد محور است یعنی زمانی که اقدام موردنظر شما انجام شود پورسانت را پرداخت می‌ کنید بنابراین ناشران تبلیغات برای تحقق اهداف شما بیشتر تلاش می کنند .
یکی از بهترین روش‌های بازاریابی برای افزایش مخاطبان و برندسازی افیلیت مارکتینگ است.
افیلیت مارکتینگ سبب معتبر شدن برند و برندینگ و جلب اعتماد مشتری می شود .
بازاریابی پورسانتی یکی از روش‌ های تبلیغات مقرون ‌به‌ صرفه با بازدهی بالاست .
همکاری در فروش سبب افزایش سریع ترافیک سایت و فروش شده و هر چه تبلیغات شما در سایت‌ های بیشتری منتشر شود فرصت‌ بیشتری برای جذب ترافیک و افزایش فروش خواهید داشت .

مزایای بازاریابی پورسانتی

مزایای بازاریابی پورسانتی

افیلیت مارکتینگ چه معایبی دارد ؟

گاهی اوقات ناشران آگهی در افیلیت مارکتینگ برخلاف میل خود باید قوانین تبلیغ ‌دهنده را انجام دهند . ممکن است برنامه ‌ای به صورت موقت خوب باشد ، اما نتوانید درخواست برند تبلیغ‌ دهنده را برآورده کنید .
گاهی اوقات رقبا شرایطی با هزینه‌ ای مناسبتر و خلاقانه تر برای دریافت بازدهی بهتری ایجاد می کنند .
هر کاربر فقط یک بار روی لینک موردنظر شما کلیک می ‌کند و دفعات بعد به‌ طور مستقیم وارد سایت موردنظر می شود بنابراین ناشران باید دائما به دنبال مشتریان جدید باشند.
تضمینی برای رسیدن به خروجی موردنظر و کسب درآمد وجود ندارد . در افیلیت مارکتینگ تضمینی برای کسب درآمد ناشران از تبلیغات و کسب خروجی موردنظر توسط سایت ها وجود ندارد .
در افیلیت مارکتینگ امکان کلیک‌ غیرواقعی و تقلبی روی لینک موردنظر وجود دارد و کسب و کار بدون اطلاع از تقلب انجام شده باید کمیسیون پرداخت کند .

معایب افیلیت مارکتینگ

معایب افیلیت مارکتینگ

روش های موفقیت در افیلیت مارکتینگ

انتخاب یک نیچ یا بازار خاص که در آن علاقه‌مند هستید و با آن آشنایی دارید، امری حیاتی است. این کمک می‌کند تا بهترین محصولات یا خدمات را برای آن بازار پیدا کنید
اگر محصولات یا خدماتی که راهنمایی و تبلیغ می‌کنید کیفیت مناسبی نداشته باشند، موفقیت سخت‌تر خواهد بود. حتماً محصولات با کیفیت و قابل اعتماد را انتخاب کنید
ایجاد محتوای جذاب و مفید برای جلب توجه مخاطبان و ارائه اطلاعات مفید درباره محصولات یا خدمات می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان را به خرید ترغیب کنید.
استفاده از ابزارهای مدیریت افیلیت مانند ردیاب‌ها (Trackers) و لینک‌های مختصر شده برای ردیابی کارایی و عملکرد تبلیغات و فروشات شما ضروری است.
بررسی دقیق داده‌ها و آمارهای مربوط به عملکرد تبلیغاتتان، امکان بهینه‌سازی را فراهم می‌کند. با تست و تغییرات در استراتژی‌های بازاریابی، می‌توانید به بهبود عملکرد خود برسید
برقراری ارتباط مستمر با مخاطبان و پیگیری پس از فروش می‌تواند اعتماد مخاطبان را بالا ببرده و احتمال بازخرید را افزایش دهد
آگاهی کامل از قوانین مربوط به افیلیت مارکتینگ و رعایت اصول اخلاقی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0