0
(0)
اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

با پیشرفت کسب و کار آنلاین اینفلوئنسر مارکتینگ در کشور ما مورد استقبال واقع شده است و بیشتر سازمان‌ ها به دنبال اینفلوئنسر و تبلیغات در رسانه های اجتماعی هستند . بازاریابی تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ سبب رونق کسب ‌و کار و توسعه کسب و کار همچنین دسترسی به مخاطبان هدف و جلب اعتماد مشتریان می‌ شود و نرخ تبدیل را افزایش می دهد در نهایت سبب برند سازی و بازگشت نرخ سرمایه شما می شود .
اینفلوئنسرها افراد مشهوری هستند که مخاطبان زیادی در شبکه‌ های اجتماعی دارند و از نظرات آن ها تاثیر می ‌گیرند. اینفلوئنسرها در حوزه‌ تبلیغات شامل چند دسته زیر می شوند :

سلبریتی ‌ها یا افراد مشهور

سلبریتی ها به دلیل حرفه‌ خود در جهان واقعی مشهور شدند . بعضی از این افراد در شبکه‌ های اجتماعی تولید محتوا می کنند معمولا مخاطبان این افراد متنوع هستند و همکاری اینفلوئنسری با آن‌ ها در کمپین ‌های برندسازی یا تبلیغ محصولات عمومی مناسب است.

واینرها

واینرها

واینرها نوعی کمدین یا بازیگر دنیای مجازی هستند که در شبکه ‌های اجتماعی ویدیوهای سرگرم‌ کننده و جذاب برای مخاطبان خود منتشر می ‌کنند معمولا مخاطبان این افراد علاقه‌ زیادی به آن‌ ها دارند بنابراین واینرها پیام برند را به طور کامل به گوش مخاطبان خود می رسانند .

بلاگر ها

بلاگرها معمولا در زمینه خاصی تولید محتوای متنی می کنند و مخاطبان آن‌ ها انتظار نقد و بررسی تخصصی محصولات یا خدمات را توسط بلاگرها دارند بلاگرها به خوبی در کمپین‌ های اینفلوئنسرمارکتینگ ویژگی‌ های خاص و روش استفاده از محصولات را توضیح می دهند و مزایا و معایب آن را قید می کنند .
میکرو اینفلوئنسرها
میکرو اینفلوئنسرها افرادی با حدود ۲ تا ۵۰ هزار فالوور هستند و در یک حوزه‌ خاص  و یا بازار کوچک محتوا تولید و منتشر می کنند . به دلیل جامعه کوچک مخاطبان و میکرو اینفلوئنسرها ، معمولا ارتباط نزدیک ‌تری بین آن ها برقرار است و تاثیرگذاری نظرشان بر آن‌ها بیشتر است.

مراحل کمپین‌ اینفلوئنسر مارکتینگ

مراحل کمپین‌ اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست – مراحل کمپین‌ اینفلوئنسر مارکتینگ

 

اجزای اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ

اجزای اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست – اجزای اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ

هر اینفلوئنسر روش‌ منحصر بفردی برای تبلیغات دارد ، بنابراین قبل از راه اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ رعایت موارد زیر لازم است :
اینفلوئنسرهایی که در زمینه محصول یا خدمات شما فعال هستند را از طریق جستجو در اینترنت پیدا کنید .
کمپین بازاریابی خود را از طریق اینفلوئنسر فعال در زمینه کسب و کار خود برنامه ریزی کنید .
با هدف آگاه سازی مشتریان و مخاطبان هدف برای کمپین بازاریابی خود برنامه ریزی کنید .
تعداد فالوور موردنظر یا مقدار فروش دلخواه خود را تعیین کنید .

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست – مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسرها از طریق کانال‌ های شبکه اجتماعی تبلیغات برند را به میلیون‌ها مصرف‌کننده نشان می دهند و برندسازی می کنند
اینفلوئنسرها محتواهای یونیک و تأثیرگذاری برای بازاریابی محتوای برند تولید می‌ کنند.
مصرف ‌کننده ها با اینفلوئنسر خود رابطه عمیقی دارند و به حرف آن ها اعتماد می کنند .
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست – اینفلوئنسرها چگونه سبب موفقیت برند می شوند
اینفلوئنسرها برای برند شما تولید محتوا می ‌کنند و برند شما را به فالوورهای خود پیشنهاد می کنند و تعداد طرفداران شما را افزایش می ‌دهند بنابراین نرخ تبدیل ، فروش ، بازدید از سایت یا برند شما و درآمد شما را افزایش می دهند .

استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست – استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسری را انتخاب کنید که در زمینه مرتبط با محصول یا خدمات شما فعالیت کند
با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید و سعی کنید پیش از درخواست برای تبلیغ ، با اینفلوئنسر مورد نظر صحبت کنید تا موردتوجه این افراد قرار بگیرید
محتوای درخواستی خود را به اینفلوئنسر ارائه کنید و تعیین کنید که قالب آن متن ، عکس ، ویدئو یا فایل صوتی باشد .
اینفلوئنسرها محتوا را در وبلاگ یا شبکه‌ اجتماعی خود منتشر می کنند بنابراین مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و ببینید که آن ها بیشتر از کدام شبکه اجتماعی استفاده می کنند و محتوای خود را در آنجا منتشر کنید .
فیسبوک ، توییتر و یوتیوب تنها شبکه‌ های اجتماعی پرمخاطب نیستند امروزه اینستاگرام نیز بیشتر از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد . شبکه ‌های اجتماعی کوچک ‌تری هم وجود دارد که مورد توجه قرار نمی ‌گیرند اما در موفقیت کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موثر هستند .

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0