0
(0)

نرخ بازگشت سرمایه یا ROI در دیجیتال مارکتینگ چیست

معمولا هدف تمام سرمایه‌ گذاران در زمینه های مختلف بازگشت سرمایه اولیه همراه با سود است هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت می کنید نیز نوعی سرمایه ‌گذاری برای دریافت بازدهی و سود بیشتر از کسب و کار است نرخ سود کسب شده از بازدهی تبلیغات یا سرمایه گذاری های انجام شده ، نسبت به هزینه پرداختی نرخ بازگشت سرمایه نام دارد بنابراین باید با هزینه های مقرون به صرفه بازدهی بالایی داشته باشیم  چون در واقع نرخ بازگشت سرمایه برابر با نسبت سود کسب شده به میزان هزینه و سرمایه پرداخت شده می باشد . نرخ بازگشت سرمایه همان محاسبه نرخ بازگشت سرمایه ، درآمد و سودآوری کسب و کار شما به صورت مالی یا غیرمالی است .
یکی از شاخص های کلیدی عملکرد برای سنجش میزان موفقیت کمپین های تبلیغاتی مربوط به کسب و کار شما نرخ بازگشت سرمایه یا ROI  است که یکی از معیارهای اصلی برای تدوین استراتژی‌ بازاریابی و تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ است که هزینه‌ های تبلیغاتی برای موضوعات مختلف به همراه عملکرد تیم بازاریابی در آن سنجیده می شود .

نرخ بازگشت سرمایه چیست – فرمول محاسبه نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه (ROI) براساس درصد نتیجه فرمول زیر را در ۱۰۰ ضرب کنید.
نرخ بازگشت سرمایه = (کل هزینه – کل درآمد) / کل سرمایه گذاری
کاربرد ROI در دیجیتال مارکتینگ

نرخ بازگشت سرمایه چیست – کاربرد ROI در دیجیتال مارکتینگ
نرخ بازگشت سرمایه هنگام تدوین استراتژی ‌های بازاریابی نیز کاربرد دارد . هنگام محاسبه خروجی و سود سرمایه گذاری و یا معرفی محصول یا خدمات جدید برای ارائه از ROI استفاده می شود تا میزان سودآوری آن ها محاسبه شود .
بیشتر بخوانید : متریکس در دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد
مزایای نرخ بازگشت سرمایه در دیجیتال مارکتینگ

نرخ بازگشت سرمایه چیست – مزایای نرخ بازگشت سرمایه در دیجیتال مارکتینگ
هنگام محاسبه نرخ بازگشت سرمایه ، سنجش میزان کیفیت خدمات ارائه شده و بازدهی دریافتی به همراه سود به دست آمده لازم است . همچنین با ارزیابی عملکرد تیم بازاریابی خود در کمپین های تبلیغاتی ، می توانید بهترین بازدهی را دریافت کنید . با بررسی ظرفیت های بازاریابی می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را آنالیز کنید تا بهترین زمان برای بررسی نرخ بازگشت سرمایه خود را تعیین کنید . همچنین از طریق ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه می توانید عملکرد برنامه های بازاریابی خود و روش های تعامل با مشتریان خود را بسنجید . با بررسی میزان تعامل یک مشتری در زمان معین ، می توانید میزان کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده را بدانید و رضایت مشتریان خود را نیز بسنجید و در صورت نیاز با ایجاد تغییر در محصولات خود ، رضایت مشتریان و بازدهی خود را افزایش دهید .
معایب نرخ بازگشت سرمایه در دیجیتال مارکتینگ

نرخ بازگشت سرمایه چیست – معایب نرخ بازگشت سرمایه در دیجیتال مارکتینگ
اگر نرخ بازگشت سرمایه کسب و کار شما به درستی محاسبه نشود سرمایه گذاران شما گمراه می شوند همچنین در صورتی که سود کمپین های تبلیغاتی و مشتریان شما درست محاسبه نشود و یا میزان تاثیرگذاری روش های تبلیغاتی خود را ندانید ، در کمپین های تبلیغاتی خود با مشکل مواجه می شوید بنابراین بهترین منبع تبدیل کاربر به مشتری خود را بیابید و برای دریافت بیشترین بازدهی ، همان منابع را بهینه سازی کنید .
بهبود نرخ بازگشت سرمایه

نرخ بازگشت سرمایه چیست – بهبود نرخ بازگشت سرمایه
روش های مختلفی برای بهبود نرخ بازگشت سرمایه وجود دارد مزایای بهبود نرخ بازگشت سرمایه شامل موارد زیر است :
افزایش سود
کاهش مخارج
بهبود راندمان و کارایی
افزایش آگاهی از برند
برای بهبود ROI تعیین هدف از بازگشت سرمایه مهم است برای مثال هدف از محاسبه نرخ بازگشت سرمایه افزایش فروش یا سود حاصل از هر فروش ، کاهش هزینه‌ های تولید ، افزایش رضایت مشتریان و برندسازی است معمولا کسب و کارهای برای افزایش و بهینه سازی نرخ بازگشت سرمایه ، فروش خود را افزایش و هزینه های خود را کاهش می دهند .
اهداف خود را ارزیابی کنید هر سرمایه گذاری سود مالی ندارد به عنوان مثال ارسال ایمیل تبریک عید برای مشتریان هدف ، سبب افزایش فروش نمی شود اما رضایتمندی و وفاداری مشتری بیشتر می شود بنابراین توقعات خود از نرخ ROI را بررسی دوباره کنید تا بتوانید نرخ بازگشت سرمایه را بهبود دهید.

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0