0
(0)

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو به معنای سازگار بودن سایت با موبایل است یعنی سایت شما با سایزهای مختلف مرورگر کاربران سازگار شود و به درستی نمایش داده شود . مرورگرها در دستگاه های مختلف سایزهای مختلفی دارند بنابراین هنگامی که کاربران با هر مرورگری وارد سایت شوند در صورتی که وب سایت با دستگاه موردنظر کاربر همانند لپ تاپ ، گوشی موبایل و…. سازگار نباشد وب سایت جستجو شده برای کاربران به درستی نمایش داده نمی شود . معمولا نمایش سایت ها در کامپیوتر و لپ تاپ به درستی انجام می شود اما در موبایل یا تبلت نمایش صحیح سایت نیازمند ریسپانسیو کردن سایت یا سازی سایت با دستگاه موردنظر است بنابراین طراحان وب سایت باید با ریسپانسیو کردن سایت توسط کدهای HTML و CSS و یا ایجاد قالب جداگانه برای موبایل سایت را کاربرپسند کنند اما با طراحی قالبی جداگانه برای موبایل آدرس سایت کامپیوتر و موبایل یکی است اما کدهای آن ها متفاوت است همچنین با طراحی جداگانه سایت برای موبایل آدرس سایت موبایلی با سایت اصلی یکسان نیست . امروزه با گسترش وب گردی کاربران توسط موبایل یا تبلت و…. ریسپانسیو بودن سایت برای حفظ کاربران لازم است . در ادامه مطلب مزایای ریسپانسیو بودن سایت ذکر شده است .

فواید و دلایل اهمیت طراحی سایت به صورت ریسپانسیو

امروزه جستجوی وب سایت ها در موبایل و وب گردی با موبایل افزایش یافته است بنابراین گوگل به صاحبان سایت ها و کارآفرینان سازگاری نمایش وب سایت با موبایل را توصیه می کند .

Bounce Rate یا نرخ پرش

Bounce Rate یا نرخ پرش به معنای بازدید کنندگانی است که بعد از ورود به وب سایت به سرعت از سایت خارج می شوند هر چقدر درصد نرخ پرش سایت کمتر باشد وب سایت بهتر عمل می کند . ریسپانسیو بودن سایت سبب کاربرپسند بودن و کاهش نرخ Bounce Rate سایت می شود چون کاربرانی که با استفاده از موبایل یا تبلت وب گردی می کنند در صورت ریسپانسیو بودن سایت و نمایش درست اطلاعات سایت به گردش خود در سایت ادامه می دهند و سایت را مطالعه می کنند اما اگر سایت با موایل یا تبلت سازگار نباشد و لازم باشد که کاربران مطالب را اسکرول یا بزرگ کنند سایت را ترک می کنند و Bounce Rate وب سایت افزایش می یابد . هر چقدر نرخ پرش وب سایت کمتر باشد رتبه بهتری در موتورهای جستجو دارد .
محتوا و تصاویر وب سایت ریسپانسیو با کلیه سایزهای مرورگر سازگار می شود و از کلیه رزولوشن های صفحه پشتیبانی می کند بنابراین کاربر می تواند بدون نیاز به بزرگنمایی و اسکرول صفحه وب سایت را مطالعه کند .
صاحبان وب سایت برای ایجاد تجربه بهتر برای کاربران خود می توانند با طراحی ریسپانسیو سایت حس رضایتی در کاربران خود ایجاد کنند .
برای سازگار سازی وب سایت در موبایل و تبلت یا ریسپانسیو کردن سایت روش های زیادی همانند ایجاد قالب جداگانه برای نسخه موبایل ، ایجاد وب سایتی جداگانه برای موبایل و تبلت و یا ریسپانسیو کردن سایت و سازگاری با موبایل است در دو حالت اول برای تغییر در سایت باید سایت های موبایلی خود را نیز تغییر دهید اما هنگام طراحی وب سایت ریسپانسیو با تغییر قالب و وب سایت می توانید سایت خود را مدیریت کنید .
ریسپانسیو بودن سایت سبب افزایش نرخ تبدیل سایت می شود چون لازم نیست کاربران برای خرید و سفارش کالا از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنند و با استفاده از موبایل و تبلت می توانند خرید خود را انجام دهند بنابراین نرخ فروش و نرخ تبدیل سایت افزایش می یابد .
معمولا شبکه های اجتماعی توسط کاربران موبایل استفاده می شود اگر وب سایت شما ریسپانسیو باشد می توانید در شبکه های اجتماعی نیز تبلیغ کنید و با کلیک بر تبلیغات شما کاربران وارد وب سایت شما می شوند که در موبایل به درستی نمایش داده می شود بنابراین ریسپانسیو بودن سایت امکان تبلیغات بیشتری برای شما فراهم می کند .
طراحی سایت به صورت ریسپانسیو قیمت مناسب تری نسبت به دو روش دیگر طراحی نسخه موبایلی وب سایت دارد چون ریسپانسیو سازی سایت توسط اضافه کردن کدهای HTML و CSS در وب سایت انجام می شود اما در سایر روش ها ایجاد یک قالب و یا سایت دیگر هزینه وب سایت شما را دو برابر می کند .
در طراحی سایت به صورت ریسپانسیو آدرس صفحات وب سایت در موبایل و کامپیوتر یکسان است و محتوای تکراری در سایت قرار داده نمی شود اما هنگام تهیه نسخه جداگانه با آدرس متفاوت برای نسخه موبایل ممکن است محتوای تکراری در وب سایت قرار بگیرد .
برای تست ریسپانسیو بودن وب سایت خود می توانید با استفاده از نرم افزار Mobile-Friendly Test گوگل کلیه تست های لازم نسخه موبایل وب سایت خود را مشاهده کنید .

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0