0
(0)
تفاوت آن با سایر فروشگاه اینترنتی

تفاوت آن با سایر فروشگاه اینترنتی

Market Place چیست و تفاوت آن با سایر فروشگاه اینترنتی

یکی از بهترین روش های کسب و کار اینترنتی است که در این کسب و کار ، مصرف کنندگان و تولید کنندگان باهم ارتباط برقرار می کنند و یک تعامل دوطرفه شکل می گیرد . قطعا Market Place در کسب و کار‌های اینترنتی نقش مهمی دارد . هنگام خرید آنلاین برخی از سایت‌ ها برای یک محصول چند تأمین کننده با گارانتی ‌های مختلف دارند . این نوع وب سایت ‌ها از مدل کسب و کار Market Place استفاده می ‌کنند در واقع وب سایتی مصرف کنندگان را به تولیدکنند‌گان متصل می کند تا مشتری بهترین پیشنهاد و خدمات را انتخاب کند . اما یک Market Place نیازمند یک وب سایت قدرتمند است در واقع برای ایجاد ارتباط بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید مدیران هر بخش به بهترین شکل عمل کنند و پنل سایت باید همیشه در دسترس مشتریان و تأمین کنندگان باشد .
در Market Place فروشگاه آنلاین نیازی به انبار بزرگ و تامین جنس های زیادی ندارد یعنی بر اساس نیاز مشتریان با تأمین کنندگان قرار داد می ‌بندد و تأمین کنندگان هر کالا به همراه مشخصات کالا ، به مشتری ارائه می کند تا خریدار محصول موردنظر خود را انتخاب کند و پس از تکمیل خرید ، تأمین کننده جنس را به انبار فروشگاه آنلاین ارسال کند تا به دست مصرف کننده برسد .

تفاوت‌ Market Place با سایر فروشگاه های اینترنتی

تفاوت‌ Market Place با سایر فروشگاه های اینترنتی

تفاوت‌ Market Place با سایر فروشگاه های اینترنتی

Market Place یک فروشگاه اینترنتی است اما هر فروشگاه اینترنتی لزوماً Market Place نیست . رایج ترین e-commerce فروشگاه آنلاین است که وب سایت مالک تعدادی کالا در انبار خود می باشد و به مشتریان می ‌فروشد.
فروشگاه Market Place چه مزایایی دارد

مزایای فروشگاه Market Place

مزایای فروشگاه Market Place

مزایای فروشگاه Market Place

Market Place نیازی به سرمایه زیاد و انبار بزرگ ندارد و برای استارتاپ مناسب است .
Market Place نیازمند یک سایت قوی است پس با گسترش سایت خود و بهینه سازی سئو سایت خود می توانید یک Market Place داشته باشید .
تأمین کنندگان در Market Place معمولا کالایی با هزینه کمتر و کیفیت بهتر معرفی می کنند تا بین رقبای خود برتر باشند .
با داشتن Market Place مالک هیچ کالایی نیستید پس نگران مشکلات انبارداری یا فروش محصولات یا خدمات نخواهید بود .
تأمین کنندگان کالا نگران تبلیغات ، معرفی و بازاریابی کالا‌های خود نیستند چون این کار توسط سایت فروشگاه آنلاین انجام می شود .
به دلیل رقابت بین تأمین کنندگان ، باکیفیت ترین کالا با بهترین قیمت به مشتری ارائه می شود همچنین کاربران می ‌توانند نظرات سایر مصرف کنندگان را بخوانند و در صورت رضایت سایر خریداران خرید خود را انجام دهند .

 

معایب فروشگاه Market Place

معایب فروشگاه Market Place

معایب فروشگاه Market Place

فروشگاه Market Place چه معایبی دارد ؟
فروشگاه‌ Market Place بر اساس یک معادله کار می کند : سود کمتر، فروش بیشتر = فروش بیشتر، سود بیشتر یعنی در Market Place فروشگاه‌ ها کالا‌های پر فروش خود را با قیمت مناسب تری می فروشند پس با افزایش فروش سود بالایی کسب می کنند بنابراین برای کسب سود بالا باید تعداد فروش آن ها بالا باشد در واقع میزان تبلیغات و نحوه معرفی محصولات تاثیر زیادی در فروش می گذارد و شاید سود حاصله کمتر از فروشگاه های سنتی و e-commerce ها باشد .
در Market Place باید محصولات متنوعی بر اساس نیاز بازار و کاربران وجود داشته باشد و تمام کالاها باید موجود باشند تا فروش سایت افزایش یابد .
وب سایت موردنیاز برای یک Market Place قوی ‌تر از انواع e-commerce معمولی است و باید پنل‌ هایی برای مشتریان ، تأمین کنندگان ، کارمندان و مدیریت وجود داشته باشد بنابراین هزینه ساخت وب سایت بالاست .
یکی دیگر از معایب Market Place زمان ارسال کالا برای مشتری است و برای اینکه مشتری را از دست ندهید باید با برنامه ‌ریزی درست کالا در کمترین زمان به دست مشتری برسانید.

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0