0
(0)
کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا

 

استراتژیست یا کارشناس تولید محتوا کیست؟

سایتی که محتوای مختلف ارائه ‌کند ، کسانی را برای تولید محتوا در زمان مناسب بر اساس موضوع موردنیاز لازم دارد همچنین یک وب سایت به کسانی نیاز دارد که بهترین روش ارائه محتوا و فرد تولید کننده محتوا را تعیین کند که این شخص را استراتژیست محتوا می نامند . استراتژیست محتوا یک عنوان شغلی است که اقتصاد آینده را مدیریت می کند . امروزه تقاضا برای محتوا و استخدام استراتژیست محتوا بالاست .
معمولاً تولیدکنندگان محتوا کاندید و نامزد پست شغلی استراتژیست محتوا هستند، با وجود اینکه آنها بطور کامل و دقیق از مهارت های مورد نیاز تولید استراتژی محتوا برخوردار نیستند.
امروزه شرکت ها به دنبال افرادی به عنوان استراتژیست محتوا هستند و کسانی را استخدام می کنند که توانایی بالای مذاکره و در عین حال تجربه عملی زیادی ندارند.
نقش های دیگری در کنار استراتژیست محتوا همانند مدیر ارشد محتوا و استراتژیست بازاریابی محتوا هم وجود دارند .
یک استراتژیست محتوا برای رسیدن به هدف خود ، از روش های مختلفی مانند تهیه شعار های تبلیغاتی ، پوسترها و … استفاده می کند . یک استراتژیست محتوا باید براساس زمانبندی و شرایط و موقعیت تولید محتوا کند .

شما از یک استراتژیست محتوا چه انتظاری دارید ؟

انواع مهارت های کارشناس تولید محتوا

انواع مهارت های کارشناس تولید محتوا

انواع مهارت های کارشناس تولید محتوا

برخی از استراتژیست های محتوا در جنبه های تحریریه محتوا (نوشتن، پیام رسانی، تن صدا) متخصص هستند اما برخی از آنها در طراحی هنری محتوا و مهندسی محتوا متخصص هستند . برای عنوان استراتژیست محتوا افرادی انتخاب می شوند که در زمینه بازاریابی ، فنی ، آموزشی و هر نوع محتوای دیگر ماهر هستند . برای استخدام استراتژیست محتوا در شرکت خود به دنبال چنین کسانی باشید :
از یک مشاور استراتژییست محتوا که می تواند به شما در استخدام یک فرد مجرب کمک کند ، استفاده کنید . پس از آنکه نامزد های موردنظر را شناسایی کردید ، کسانی که به صورت انتزاعی و تحلیلی فکر می کنند ، انتخاب کنید چون مشکلات را به بهترین وجه ممکن حل می کنند و اهداف نقش های دیگر را در یک تیم بین رشته ای درک می کنند و بر آنها تأثیر می گذارند . استراتژیست محتوا باید تیم را برای انجام یک عمل گروهی موفق کنار هم جمع کند ، بنابراین آنها باید یک هدف داشته باشند و برای آن تلاش کنند . شما به استراتژیست محتوایی نیاز دارید که نقاط قوت شما را تکمیل کند و روش های تولید محتوا ، ساختار و معناشناسی را می داند .

مدیران می توانند یک استراتژیست محتوای خوب باشند . معمولا بهترین استراتژیست ها سابقه تولید محتوای بسیار خوبی دارند . اگر شما افراد مجربی برای تولید محتوا بیابید حتی اگر تجربه استراتژیست محتوا را نداشتند می توانید از آنها برای این سمت شغلی استفاده کنید چون تجربه و مهارت تولید محتوا دارند که کمک شایانی به شما می کند .

به دنبال کسانی باشید که ایده های امکان پذیری داشته باشند شما به همکاری نیاز دارید که مشکل شما را بفهمد و هدف او کسب موفقیت شما باشد .
از استراتژیست محتوا بپرسید که چگونه به افراد تیم کمک می کنند تا به اهداف زیر برسند :
• جلب توجه مخاطبان
• تبدیل توجه مخاطب به ارزش و وفاداری مشتری
• تعریف اهداف کسب و کار قابل دسترسی
• ایجاد تاکتیک هایی برای رسیدن به اهداف
• حرکت به سوی هدف با آخرین تغییرات در این رشته
هر استراتژیست محتوا دارای مجموعه ای منحصر به فرد از مهارت هاست اما باید سوابق کاری آن افراد را پیدا کنیم که اغلب با موارد زیر در ارتباط است :
انواع مهارت های کارشناس تولید محتوا

استراتژیست محتوای ساختاری

استراتژیست محتوای ساختاری

 

استراتژیست محتوای ساختاری

ممکن است فرد موردنظر یک پیش زمینه در علوم کتابداری ، معماری اطلاعات و یا مدل سازی داده ها داشته باشد . این افراد می توانند برای برنامه ریزی اجرای یک سیستم مدیریت محتوا کمک کنند و یا محتوای سازمان یافته و طبقه بندی ها را تعیین کنند .

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0