0
(0)
مزایا و فواید دیجیتال مارکتینگ

مزایا و فواید دیجیتال مارکتینگ

مزایا و فواید دیجیتال مارکتینگ
برای ارائه محصول یا خدمات و ارتباط بهتر با مخاطبان هدف خود علاوه بر راه اندازی وب سایت نیازمند تبلیغات اینترنتی با بازدهی بالا هستید . تبلیغات اینترنتی برای معرفی تمام مشاغل کاربرد دارد و سبب جذب مشتری جدید و افزایش درآمد کسب و کار می شود . تبلیغات الکترونیکی یا تبلیغات اینترنتی توسط اینترنت در یک مرورگر وب ، موتور جستجو ، رسانه‌ اجتماعی ، دستگاه‌ های تلفن همراه و حتی ایمیل است .

انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ

انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ

انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات موتورهای جستجو
کاربران با جستجوی یک کلمه کلیدی در گوگل روی نتایج صفحه اول تمرکز می ‌کنند بازاریابی موتور جستجو به وب سایت شما کمک می کند که در بالاترین رتبه‌ گوگل و موتورهای جستجو قرار بگیرد . گوگل کیفیت محتوای تولید شده و میزان تعامل مخاطب با محتوای شما را می سنجد و بر اساس آن وب سایت شما را رتبه بندی می کند .
رتبه تبلیغات = قیمت پیشنهادی هزینه برای هر کلیک × امتیاز کیفیت
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ بازاریابی و ارتباط با مشتری بر اساس ایمیل است .
تبلیغات شبکه‌ های اجتماعی
تبلیغات در شبکه‌ های اجتماعی همان بازاریابی در شبکه های اجتماعی همانند فیسبوک ، توییتر ، اینستاگرام و… است . شرکت‌ ها برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی باید با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنند که معمولا با تولید محتوای جذاب و کاربردی بر اساس نیاز مخاطب هدف می توانند مخاطب جذب کنند و از مخاطبان بخواهند که با اشتراک گذاری محتوای تولید شده برند آن ها را به سایر افراد معرفی کنند همچنین برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توانند با نشان دادن پست‌ های تبلیغاتی بر اساس سن ، جنسیت ، فعالیت‌ های مورد علاقه و سایر موارد مشترک آن ‌ها برای مخاطبان هدف از عملکرد رسانه‌ های اجتماعی استفاده می کنند و از اکانت بیزینس برای کسب و کارها استفاده می کنند .
تبلیغات موبایلی
تبلیغات موبایلی در موبایل و تبلت‌ نمایش داده می شود. شرکت ‌ها بعد از انتخاب کاربر یا نمایش تبلیغات در مرورگر بهینه شده برای موبایل ها ، با پیامک تبلیغ می کنند.

روش ‌های انجام تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارد و به روش های مختلفی انجام می شود اما محدودیتی ندارد و هر روز روش جدیدی برای تبلیغات کشف می ‌شود  بنابراین دیجیتال مارکترها باید اطلاعات خود را به روز نگه دارند و از روش‌ های جدید تبلیغات اینترنتی مطلع باشند جدیدترین روش‌ تبلیغات دیجیتال شامل موارد زیر است :
روش ‌های انجام تبلیغات اینترنتی
تبلیغات در لینکدین
لینکدین مارکتینگ یکی از روش های تبلیغات اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ است که سبب برندسازی و ارتباط با سایر هم صنفان می شود همچنین در لینکدین می توانید رقبای خود را آنالیز کنید و با تولید محتوا مخاطبان خود را گسترش دهید .
پوش نوتیفیکیشن
ویدئو مارکتینگ
تبلیغات همسان

مزایای تبلیغات اینترنتی

در تبلیغات اینترنتی باید محیط‌ هایی که مخاطب هدف شما در آن آنلاین می شود را بشناسید و در همان جا تبلیغ کنید تا مخاطبان هدف با شما تعامل برقرار کنند . امروزه اکثر مردم در شبکه‌ های اجتماعی یا وب آنلاین هستند  بنابراین بهترین مکان برای تبلیغات اینترنتی شبکه های اجتماعی و فضای آنلاین است . مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی شامل موارد زیر می شود :

در دسترس بودن تبلیغات اینترنتی
امروزه مردم در طول روز زمان زیادی از تایم خود را در اینترنت سپری می کنند بنابراین تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات تلویزیونی و… تاثیر بیشتری بر مخاطبان دارد و می تواند سریع تر بر مخاطبان تاثیر بگذارد همچنین بازدهی این نوع تبلیغ بالاتر از نوع آفلاین آن است .
گسترش مخاطبان هدف با تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی می تواند به صورت همزمان در تمام نقاط جهان پخش شود و سبب گسترش کسب و کار و مخاطبان هدف در تمام موقعیت های جغرافیایی می شود .

هدفمند بودن و بازدهی بالای تبلیغات اینترنتی
با شناخت کامل مخاطبین هدف و نیاز آن ها می توانید محصول و خدمات خود را بر اساس نیاز مشتریان عرضه کنید و بر اساس اولویت ، سن ، جنسیت و…. مخاطبان هدف را دسته بندی کنید .
هزینه مناسب و بازدهی بالا تبلیغات اینترنتی
در تبلیغات آنلاین و اینترنتی شما می توانید با مناسب ترین هزینه بیشترین بازدهی را دریافت کنید و به اهداف خود برسید همچنین نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات اینترنتی بسیار بالاست .
افزایش نرخ تبدیل و کسب درآمد
کسب و کارها با توجه به زمینه فعالیت خود ، می توانند با تبلیغات اینترنتی کسب و کار خود را گسترش دهند و با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنند بنابراین نرخ تبدیل وب سایت افزایش می یابد و می توانند درآمد خود را افزایش دهند .
انعطاف پذیر بودن تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی انعطاف ‌پذیر هستند و می ‌توانید در کمترین زمان ممکن سرمایه ‌گذاری خود را در کمپین تبلیغاتی موردنظر افزایش دهید برای مثال در تبلیغات کلیکی می توانید با افزایش سرمایه ، میزان تبلیغات خود را افزایش دهید همچنین در صورت ایجاد تغییرات در تبلیغات خود ، می توانید به سرعت آن ویژگی را تغییر دهید اما در تبلیغات آفلاین امکان تغییر وجود ندارد و تغییرات هزینه بر و زمان بر است .
ارائه اطلاعات مفید و کاربردی به مشتریان
در تبلیغات اینترنتی با ارائه اطلاعات کامل محصول یا خدمات و امکان مقایسه آن ها باهم می توانید رضایت مخاطبان خود را جلب کنید .
تحلیل بازدهی تبلیغات آنلاین
در تبلیغات آنلاین می توانید نرخ تبدیل تبلیغ خود را اندازه بگیرید و منبع وردی مخاطبان به وب سایت خود را بشناسید و نقاط ضعف خود را بهبود دهید همچنین از طریق تبلیغات اینترنتی می توانید بفهمید مشتریان هدف شما بیشتر در چه شبکه هایی هستند تا بتوانید با آنها تعامل برقرار کنید.
قابلیت اشتراک‌ گذاری تبلیغات در فضای آنلاین
در بازاریابی دیجیتال امکان اشتراک ‌گذاری تبلیغات وجود دارد . اگر محتوای شما جذاب باشد ، مخاطبان محتوای شما را برای دوستان خود ارسال می کنند و افراد بیشتری از آن استفاده می ‌کنند بنابراین فروش شما افزایش می یابد .

نمونه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی در شبکه‌ های اجتماعی و سایر فضاهای آنلاین انجام می شود  در ادامه چند مثال از تبلیغات اینترنتی قید شده است :
استفاده از اپلیکیشن برای تبلیغات
گیمیفیکیشن (طراحی بازی با هدف تبلیغ)
تبلیغات کلیکی

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0