0
(0)

مزایای فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهای آنلاین
فهرست مطلب
مزایای فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهای آنلاین
فواید سایت های فروشگاهی برای کسب و کار

امروزه با گسترش اینترنت کاربران با جستجوی کالا یا خدمات موردنظر خود در اینترنت با دسترسی به فروشگاه های اینترنتی ، به کالا یا خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کنند و با بررسی آن ها در فضای آنلاین بهترین گزینه برای خرید انتخاب می شود اما کاربران هنگام جستجو معمولا به فروشگاه های توصیه شده توسط سایر خریداران و یا فروشگاه های مورداطمینان اعتماد می کنند و خرید خود را انجام می دهند بنابراین یکی از مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای صاحبان کسب و کار ، ارتباط با مشتریان قدیمی و جذب مخاطبان جدید است همچنین فروشگاه های اینترنتی امکان خرید و سفارش کالای موردنظر را در هر مکانی امکان پذیر می کند . سایر مزایای سایت های فروشگاهی در ادامه این مقاله ذکر شده است .

فواید سایت های فروشگاهی برای کسب و کار

امکان جذب مشتریان بیشتر در سراسر نقاط جغرافیایی
یک فروشگاه اینترنتی امکان دسترسی آسان مخاطبان به فروشگاه ، جذب مخاطبان جدید و حفظ مشتریان قدیمی را امکان پذیر می کند بنابراین یکی از مزایای فروشگاه های اینترنتی جذب مخاطب و مشتری و قابل دسترس بودن فروشگاه برای مخاطبان است ‌همچنین باعث گسترش بازه خریداران محصول یا خدمات در سراسر نقاط جغرافیایی می شود .
عرضه کالا یا خدمات بر اساس نیاز مخاطبان هدف
در یک فروشگاه آفلاین یا فیزیکی برای جذب مشتری باید کالای موردنظر خود را موجود کنید تا مشتریان شما با حضور در فروشگاه شما کالا را مشاهده کنند و در صورت پسندیده شدن و قیمت و کیفیت مناسب آن محصول را خریداری کنند اما در یک فروشگاه آنلاین تنها با یک تصویر و کاتالوگ مناسب از هر محصول می توانید کاربران خود را جذب کنید و کاربران شما پس از مقایسه با سایر محصولات اقدام به خرید می کنند بنابراین در فروشگاه آنلاین تامین فیزیکی کالا به تعداد زیاد لازم نیست و تنها در صورت امکان پذیر بودن تامین کالا برای سفارش‌ های ایجاد شده می توانید کالا را در منوی محصولات خود موجود قرار دهید و پس از خرید مشتریان آن محصول را موجود کنید و برای مشتری خود ارسال کنید به این ترتیب بودجه اختصاص داده شده برای تامین کالای موردنظر شما کاهش یافته و بر اساس میزان تقاضا نسبت به عرضه محصولات برای موجود کردن کالا اقدام می کنید .
حذف هزینه ‌های خرید و اجاره مکان برای راه اندازی فروشگاه
برای راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی یا آفلاین خرید یا اجاره یک فروشگاه برای نگهداری محصولات لازم است فروشگاه فیزیکی شما چه بزرگ باشد چه کوچک در هر صورت نیازمند پرداخت هزینه ای برای اجاره یا خرید آن است و هرچقدر فروشگاه بزرگتر باشد هزینه‌ های نگهداری از ساختمان و نیروی کار ، ابزار و وسایل و…. افزایش می یابد اما هزینه راه ‌اندازی وب سایت و فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه فیزیکی مقرون به صرفه تر است . در ابتدای فعالیت و طراحی سایت ممکن است هزینه‌ بالایی برای طراحی یا هزینه سالانه خرید هاست و دامین لازم باشد اما در صورت طراحی مناسب سایت نیروی کار کمتری لازم دارید و تنها برای بروز رسانی سایت و طراحی‌ های برای رویدادهای خاص پرداخت هزینه لازم است و از سایر هزینه های اضافی معاف خواهید بود بنابرای یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی یا آنلاین هزینه مقرون به صرفه این فروشگاه نسبت به سایر فروشگاه های فیزیکی است .
فروشگاه آنلاین همیشه باز و در دسترس است
فروشگاه ‌های فیزیکی معمولا وابسته به نوع فعالیت خود باید در ساعتی معین فروشگاه خود را تعطیل کنند اما یک فروشگاه اینترنتی حتی هنگام استراحت شما و کارکنان  فروشگاه شما همیشه باز است و بدون تعطیلی پاسخگوی کاربران شماست .
امکان فعالیت در هر مکان و زمانی
کسب  و کارهای فیزیکی نیازمند حضور در محل فروشگاه است اما فروشگاه های اینترنتی امکان کار در منزل ، مسافرت ، ماشین و…. را فراهم می کند و در هر زمان و مکان دلخواه خود می توانید کار کنید .
بیشتر بخوانید : تبلیغات هدفمند چیست
گسترش مخاطبان در تمام نقاط جغرافیایی
شرکت ها و فروشگاه های سنتی تنها پذیرای افراد محدودی در بازه زمانی و مکانی محدودی هستند اما فروشگاه های آنلاین امکان هدف گرفتن مخاطبان بیشتر و گسترده تری در سراسر جهان یا کشور را دارند و می توانند از تمام شهرهای اطراف جذب مخاطب کنند و کسب و کار خود را گسترش دهند .
افزایش سرعت پاسخ دهی به مخاطبان هدف
فروشگاه های اینترنتی امکان پاسخ دهی سریع و در لحظه به مخاطبان و کاربران هدف را امکان پذیر می کند و ثبت و تایید سفارش مشتریان در لحظه انجام می شود اما در فروشگاه های سنتی ثبت سفارش از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری انجام می شود و ثبت سفارش نیازمند طی کردن مراحل لازم توسط کارمندان مجموعه است و نسبت به سفارش آنلاین زمان بیشتری لازم دارد .

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0