0
(0)
تمام مجوزهای فروشگاه های اینترنتی در سال

تمام مجوزهای فروشگاه های اینترنتی در سال

تمام مجوزهای فروشگاه های اینترنتی در سال 1401

امروزه اینترنت تاثیر زیادی در کسب و کارها گذاشته است و کلمه هایی مانند خرید اینترنتی ، اینترنت ، لایک ، چَت ، کامنت ، وب سایت ، فروشگاه های آنلاین و … زیاد شنیده می شود . یکی از موارد استفاده از اینترنت در بخش فروشگاه های آنلاین است که جایگاه خوبی بین کسب و کارها دارد و روز به روز در حال گسترده شدن است در گذشته خریدها به صورت حضوری انجام می شد اما امروزه با وجود فروشگاه های اینترنتی معمولا خریدهای مردم به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می شود اما خرید مردم از فروشگاه های اینترنتی به سادگی امکان پذیر نیست چون هنگام خرید اینترنتی مردم محصول شما را مشاهده و لمس نمی کنند و در واقع با دیدن یک عکس یا خواندن مشخصات اقدام به خرید می کنند اما خرید کردن از فروشگاه اینترنتی نیازمند جلب اعتماد مشتری و تضمین کالا یا خدمات است به همین دلیل برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و تاسیس فروشگاه آنلاین نیازمند مجوز هایی برای جلب اعتماد مردم و افزایش فروش خواهید بود . مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شامل مجوزهای عمومی و اختصاصی است که در ادامه مطلب برای شما شرح داده ایم .

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی

 

نماد اعتماد الکترونیکی

برای توسعه کسب و کار خود با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی می توانید کسب و کار اینترنتی خود را توسط یک مرکز ثالث تایید کردید و کاربران بیشتر از قبل به شما اعتماد می کنند نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی برای احراز هویت و ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی است که سبب اعتمادسازی در مخاطبان و جلوگیری از مشکلات امنیتی در فروش اینترنتی می شود .

نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی

 

مجوز های عمومی کسب و کار اینترنتی

هر کسب و کار اینترنتی نیازمند پروانه کسب و کار اینترنتی و نماد اعتماد الکترونیکی یا آیین نامه اخذ مجوز فعالیت در فضای مجازی است تا کنون این مجوز برای فعالیت در فضای مجازی مورد استفاده قرار گرفته است . نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکزتوسعه تجارت الکترونیکی زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن و تجارت برای تایید فروشگاه های اینترنتی ارائه می شود و صحت کسب و کار اینترنتی را تعیین می کند که در سه مدل به کسب و کارها ارائه می شود :
نماد اعتماد الکترونیکی موقت
نماد اعتماد الکترونیکی موقت برای تسریع مجوز دادن به صاحبان کسب و کارها با حداقل معیارها برای راه اندازی ارائه می شود

نماد اعتماد الکترونیکی دائم یک ستاره

کسب و کارهای اینترنتی بعد از دریافت نماد الکترونیکی موقت برای دریافت نماد دائم بررسی می شوند سپس نماد اعتماد دائم یک ستاره به کسب و کار مورد نظر ارائه می شود .

نماد اعتماد الکترونیکی دائم دو ستاره

مجوز های اختصاصی کسب و کار آنلاین
برای دریافت نماد الکترونیکی دائم دوستاره دریافت گواهی امنیت SSL برای وب سایت و کسب و کارهای اینترنتی لازم است .

مجوزهای اختصاصی کسب و کار آنلاین یا فروشگاه های اینترنتی مربوط به زمینه فعالیت سایت مورد نظر است یعنی در هر صنفی که فعالیت داشته باشید نیازمند مجوز های مربوط به آن صنف هستید همچنین همه سایت ها باید در ستاد ساماندهی سایت های اینترنتی وزارت ارشاد اسلامی ثبت نام کنند . هر چقدر مخاطبان هدف شما بیشتر به شما و کسب و کار شما اعتماد کنند در میزان فروش محصولات شما موثر است و فروش شما افزایش می یابد . به همین دلیل دریافت مجوز فروشگاه اینترنتی از لحاظ قانونی و یا افزایش اعتبار شما برای مشتریان لازم است . همچنین با دریافت درگاه پراخت آنلاین اعتماد مشتریان را افزایش داده و خرید در سایت خود را سریع تر کنید همچنین می توانید قرارداد های فروشگاه خود را با اداره پست و سایر ادارات در معرض نمایش بگذارید و قانونی بودن فروشگاه اینترنتی خود را به مشتریان ثابت کنید .

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0