0
(0)

دلایل اهمیت و مزایای رتبه الکسا در کسب و کارهای اینترنتی چیست ؟

بسیاری از کسب و کارهای آنلاین به دنبال رتبه بهتر در رتبه بندی الکسا سایت هستند برخی از افراد امروزه از رتبه بندی سایت در الکسا به عنوان منبع درآمد استفاده می کنند و با دریافت هزینه‌ رتبه الکسا را بهبود می دهند در حالی که با تلاش و تولید محتوای جذاب و کاربردی و رعایت نکات اصولی می توانید رتبه الکسا خود را کاهش دهید . الکسا در واقع سیستم رتبه ‌بندی جهانی برای رتبه بندی میلیون‌ ها وب ‌سایت براساس میزان محبوبیت سایت هاست که با استفاده از نوار ابزار، افزونه مرورگر و سایر سیستم‌ های جمع ‌آوری اطلاعات محبوب ‌ترین سایت‌ ها را به ترتیب معرفی می‌ کند و هر چقدر رتبه الکسا کمتر باشد بهتر است چون نشانگر میزان محبوبیت سایت است . معمولا رتبه بندی در الکسا بر اساس فعالیت اخیر سایت ها به صورت جهانی و منطقه ای تنظیم می شود .

دلیل اهمیت کاهش رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسای وب سایت ها بر اساس میزان محبوبیت و برتری سایت‌ ها بین سایر رقباست . سایت‌ های محتوامحور که هزینه‌ خود را براساس تبلیغات و میزان بازدید تامین می‌ کنند و رتبه الکسای پایینی دارند می ‌توانند بر اساس رتبه الکسا درآمد بیشتری کسب کنند چون هرچقدر رتبه الکسا کمتر باشد میزان محبوبیت و بازدید سایت بیشتر است در نتیجه این سایت ها ترافیک بیشتری جذب می کنند و تبلیغات موردنظر بیشتر دیده می ‌شود بنابراین می توان گفت سایت هایی با رتبه الکسا کمتر برای تبلیغات کلیکی هزینه بیشتری دریافت می کنند .

سیستم رتبه بندی الکسا چگونه است؟

در سیستم رتبه بندی سایت ها در الکسا میزان بازدیدهای روزانه صفحات و تعداد بازدیدکنندگان سایت طی سه ماه گذشته بررسی می شود و با ترکیب این آمار رتبه سایت در الکسا تعیین می شود . بر اساس الگوریتم الکسا اگر کاربری در طول روز چند بار به یک سایت مراجعه کند فقط یک بازدید برای آن محاسبه می شود .
رتبه‌ های ترافیک الکسا براساس ترافیک‌ های ورودی سایت طی سه ماه گذشته ثبت می شود . الکسا با اطلاعات کسب شده از نوار ابزار خود و ترکیب بازدیدکنندگان روزانه و بررسی متوسط بازدید صفحات ، رتبه ‌بندی سایت‌ ها را انجام می‌ دهد بنابراین هرچقدر تعداد بازدیدکنندگان منحصر به ‌فرد و بازدیدهای یکتا از سایت شما بیشتر باشد ، رتبه کمتری در الکسا دریافت می کنید .

نقش تولبار الکسا در رتبه بندی سایت ها چیست؟

رتبه بندی سایت ها توسط اطلاعات دریافتی از تولبار الکسا یا نوار ابزار الکسا انجام می ‌شود که می ‌توانید روی مرورگرهای گوگل کروم ، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر نصب کنید . لازم به ذکر است الکسا در سیستم رتبه‌ بندی فقط اطلاعات کاربرانی که تولبار الکسا را نصب کردند محاسبه می کند چون هرچه کاربران بیشتری نوار ابزار الکسا را نصب داشته باشد و به سایت شما مراجعه کند ، ارزشمند تر است . خودتان هم تولبار الکسا را نصب کنید چون شما بیشتر از دیگران به سایتتان مراجعه می کنید . همچنین با ساخت تولبار اختصاصی می توانید رتبه الکسا خود را بهبود دهید بنابراین بهتر است کاربران‌ خود را ترغیب به نصب این نوار ابزار کنید.

اهمیت رتبه الکسا

روش ثبت سایت در الکسا و اهمیت رتبه الکسا

برای محاسبه رتبه الکسا و بهبود رتبه الکسا باید سایت‌ خود را در این سیستم ثبت کنید . برای ثبت سایت خود در سیستم الکسا می ‌توانید از پلن رایگان الکسا استفاده کنید .
اهمیت رتبه الکسا
مزایای ثبت سایت در الکسا شامل موارد زیر است :
عنوان و توضیحات سایت شما در صفحه اختصاصی شما در الکسا نمایش داده می ‌شود.
امکان دسترسی به پنل مدیریتی برای ساخت تولبار اختصاصی الکسا جهت مشاهده آمار سایت ، تعداد دانلود تولبار و دفعات استفاده از آن
قابلیت مشاهده کردن بخش نظرات کاربران در قسمت پیش ‌نمایش (Preview) و پاسخ به آنها
تعیین کشور هدف برای جذب بازدیدکننده و رتبه ‌بندی سایت در آن

آموزش بهبود رتبه الکسا

تولید محتوای منحصر به‌ فرد و کاربردی
تولید محتوای جذاب و کاربردی برای کاربران سبب بهبود سئوی سایت و رتبه الکسا می شود بنابراین برای بهبود سئوی سایت و رتبه الکسا سعی کنید محتوایی جذاب ، حرفه ای و کاربردی بر اساس نیاز کاربر هدف در قالب محتوای متنی ، ویدیویی ، صوتی و تصویری تولید کنید همچنین با انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای محتوای خود می توانید ترافیک بیشتری جذب کنید.
دریافت ترافیک ورودی مستقیم و ارگانیک
یکی از روش های بهبود رتبه الکسا دریافت ترافیک ارگانیک برای سایت شماست . این ترافیک وضعیت سئوی سایت و رتبه الکسا را بهبود می دهد سایت شما می ‌تواند ترافیک مستقیم یا ارگانیک از طریق موتورهای جستجو داشته باشد .
برای افزایش ترافیک ورودی سایت می توانید با تولید محتوای کاربردی و جذاب کاربران خود را جذب کنید تا هرروز به سایت شما مراجعه کنند و محتوای شما را بخوانند همچنین از طریق ایمیل مارکتینگ می توانید در پیام خود آدرس سایت خود را به عنوان صفحه ورود درج کنید تا مخاطبان با کلیک بر آن به طور مستقیم وارد سایت یا لندینگ پیج شما شوند . همچنین شبکه های اجتماعی می توانند سبب ارتباط شما با کاربران شوند بنابراین می توانید در بیو یا بخش‌ های دیگر شبکه ‌های اجتماعی لینک سایت خود را قرار دهید تا با کلیک کردن روی آن وارد سایت‌ شما شوند . توسط تبلیغات کلیکی در ازای هزینه پرداختی ، گوگل شما را در کلمات کلیدی تعیین شده بالاتر نشان می ‌دهد و می‌توانید در بازه زمان مشخص ترافیک خوبی دریافت کنید .

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یکی از روش‌ های تبلیغات TTL است که شامل تبلیغات ATL و تبلیغات BTL می شود و برای کاهش و بهبود رتبه الکسا استفاده می شود .
به‌روزرسانی مداوم سایت
تولید محتوای جدید و تخصصی برای دریافت بک لینک‌ های بیشتر کاربرد دارد . همچنین توسط تقویم محتوا و زمان ‌بندی منظم انتشار محتوا می توانید رتبه الکسا را کاهش دهید چون کاربران زمان انتشار محتوا را می دانند و پیگیر سایت شما هستند .
نصب تولبار الکسا و توصیه به دیگران برای نصب آن
تولبار الکسا را نصب کنید و به کارمندان خود هم بگویید نصب کنند همچنین می ‌توانید تولبار اختصاصی بسازید و امکانات جذابی را به مخاطبان‌ خود پیشنهاد دهید .
افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت
زمان ماندگاری کاربر در سایت یکی از مهمترین عوامل بهبود سئو و رتبه سایت در الکساست بنابراین با محتوای جذاب ، تخصصی و منحصر به‌ فرد می توانید زمان ماندن کاربر در سایت را افزایش دهید . افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت سبب کاهش رتبه الکسا و جذب ترافیک ارگانیک سایت می شود .
بهبود متا دیتای سایت
متادیتا شامل عنوان صفحه و توضیحات متادیسکریپشن است بنابراین عناوین و توضیحات سایت خود را با استفاده از کلمات کلیدی و جذاب بنویسید .
بک لینک‌ باکیفیت بسازید
توسط رپورتاژ آگهی محتوای خود را پخش کنید تا بتوانید بک لینک ‌های موثری دریافت کنید تا رتبه الکسا شما سریع ‌تر کاهش ‌یابد.

ابزارهای بررسی رتبه سایت در الکسا
ابزار سایت upseo برای نمایش رتبه جهانی و کشوری سایت شما با نمودار تغییرات آن
ابزار سایت حسابگر که توسط اسکریپت اختصاصی کار می ‌کند و اطلاعات جامعی را به شما نشان می ‌دهد.
ابزار سایت الکسا چکر برای نمایش اطلاعات رتبه سایت در الکسا

مزایای بهبود رتبه الکسا برای کسب و کارها

جلب توجه مخاطبان هدف
افزایش درآمد از تبلیغات : کاهش رتبه الکسا به معنای افزایش بازدیدکنندگان‌ سایت شماست بنابراین از طریق تبلیغات ، همکاری در فروش ، مارکت پلیس یا انتشار محتوا می ‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید
افزایش اعتبارسایت شما و امکان انتشار پست‌ های مهمان و در نهایت تبدیل شدن به یک منبع موثق برای کاربران

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0