0
(0)

سایت لینک چیست؟

لینک هایی که در نتایج جستجوی گوگل زیر URL اصلی سایت هستند سایت لینک نامیده می شوند و کاربران را به صفحاتی غیر از صفحه اصلی سایت هدایت می کنند تا بتوانند سایت را مرور کنند . گاهی اوقات سایت لینک ها توسط یک کادر جستجوی مفید امکان جستجو در سایت را برای کاربران فراهم می کنند . گوگل به صورت خودکار سایت لینک ها را انتخاب می کند و به صاحبان سایت امکان انتخاب نمی دهد چون ممکن است صاحبان وب سایت انتخاب مناسبی نداشته باشند .

مزایای سایت لینک در گوگل چیست؟

افزایش فضای سایت در نتایج جستجو
سایت ها معمولا شش سایت لینک و یک کادر جستجو خواهند داشت بنابراین در نتایج جستجو توسط کامپیوتر حدود ۶ برابر فضای بیشتری اختصاص داده می شود و اگر سایت موردنظر در موبایل سرچ شود کل صفحه به آن سایت اختصاص داده می شود و نتایج نامرتبط و رقبای شما پایین تر از سایت شما قرار می گیرد و نرخ کلیک سایت شما افزایش می یابد .
مرور سایت توسط کاربران
کاربرانی که سایت شما را جستجو کنند ، ممکن است وارد صفحه اول سایت نشوند و توسط سایت لینک‌ ها وارد سایر قسمت های سایت می شوند و موارد موردنیاز خود را مشاهده می کنند .
افزایش ترافیک قسمت های مختلف سایت
سایت لینک ها ترافیک جستجوی ارگانیک صفحه اول سایت را در سراسر سایت توزیع می کنند و کاربران از طریق سایت لینک ها ممکن است وارد هرکدام از صفحات سایت شما شوند بنابراین لازم است محتوای صفحات خود را جذاب و کاربردی طراحی کنید تا مخاطب هدف را جذب کنید .

روش های به دست آوردن سایت لینک

اگر سایتی باکیفیت با محتوایی مناسب و کاربردی با سرعت مناسب داشته باشید که بتوانید مخاطبان خود را جذب کنید گوگل به راحتی آن را کرول می کند و گوگل امکان پیدا کردن سایت لینک ها را خواهد داشت در غیر این صورت ، سایت لینک نمایش داده نمی شود . در واقع برای گرفتن سایت لینک برای سایت خود باید سرعت سایت شما بالا باشد و مطالب سایت شما کاربرپسند و جذاب و کاربردی باشد همچنین سئوی سایت خود را بهبود دهید تا بتوانید سایت لینک دریافت کنید . معمولا مهمترین شرط دریافت سایت لینک اول بودن سایت شما هنگام سرچ توسط کاربران است چون سایت لینک فقط به اولین سایت تعلق می گیرد . برای کسب رتبه یک در گوگل می توانید از ریمارکتینگ و یک نام منحصر بفرد برای سایت یا URL خود استفاده کنید .
همچنین با داشتن سایت مپ می توانید همه صفحات سایت را به صورت لیست شده طوری طراحی کنید که برای مرور کردن سایت به کاربران یا موتورهای جستجو کمک کند و سایت شما به صورت هوشمندانه کرول می شود .
همچنین یکی دیگر از نکات به دست آوردن سایت لینک شفاف بودن سایت شما و دسته بندی های سایت شما برای دسترسی سریع و قابل فهم کاربران است پس اگر ساختار سایت شما مبهم یا پیچیده باشد مرور مطالب برای کاربران سخت می شود و سایت شما کاربر پسند نیست همچنین گوگل نیز نمی تواند سایت شما را کرول کند بنابراین برای کسب سایت لینک باید دسته بندی ها و ساختار سایت شما واضح باشد .
برای تعیین پیوندهای داخلی سایت خود از متن هایی شفاف استفاده کنید و مطمئن شوید صفحات سایت شما به هم لینک شوند چون گوگل لینک های داخلی و خارجی را بررسی می کند .
سعی کنید در سراسر سایتتان از توضیحات متا ، تگ متا و متن جایگزین (alt text) استفاده کنید و محتوای خود را باکیفیت کنید همچنین سایت خود را ریسپانسیو کنید تا در موبایل نیز به درستی نمایش داده شود و نرخ کلیک شما و ترافیک سایت افزایش یابد . بر اساس کلیه نکات مذکور می توان نتیجه گرفت با بهبود سئوی سایت می توانید سایت لینک دریافت کنید و موقعیت سایت خود را بهبود دهید .

نکاتی برای نمایش کادر جستجو

پس از دریافت سایت لینک بعضی از سایت ها یک کادر جستجو نیز دریافت می کنند که به کاربران امکان جستجوی مستقیم در سایت از طریق نتایج جستجو را می دهد. الگوریتم های گوگل نمایش یا عدم نمایش کادر جستجو را انتخاب می کند اما شما می توانید آن را طوری تنظیم کنید تا از موتور جستجوی داخل سایت شما برای جستجو در سایت استفاده کنند و کادر جستجویی تهیه کنید که از موتور جستجوی سایت شما استفاده کند.
بیشتر بخوانید : نکات افزایش سرعت سایت

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0