0
(0)

نکات طراحی و مزایای وب سایت پزشکی

با گسترش تکنولوژی طراحی سایت برای کلیه کسب و کارها کاربردی و لازم است حتی پزشکان یا مراکز درمانی نیز با طراحی سایت و بازاریابی محتوا می توانند ارتباط با مخاطبان خود را گسترش دهند و تعامل با مخاطبان را بهبود دهند برای مثال شما با طراحی یک وب سایت پزشکی می توانید امکان رزرو و نوبت دهی آنلاین ، تشکیل پرونده به صورت آنلاین را برای مخاطبان فراهم کنید همچنین با راه اندازی یک وبلاگ پزشکی و قرار دادن مطالب پربازدید و پرمخاطب ، مخاطبان هدف را جذب کنید و به صورت دائم یا ثابت مطالب پزشکی و پیراپزشکی خود را منتشر کنید از این طریق می توانید مخاطبان ثابتی برای مطالعه مطالب سریالی داشته باشید و ترافیک ورودی ارگانیک وب سایت خود را افزایش دهید .

خصوصیات و مزایای وب سایت پزشکی

کلیه مراکز درمانی باید در وب سایت پزشکی خود موارد زیر را داشته باشند :

  1. آدرس مرکز درمانی
  2. شماره تماس مرکز درمانی
  3. روز و ساعات خدمات رسانی مرکز درمانی
  4. معرفی پزشکان و کادر درمان و زمینه تخصص آن ها
  5. وبلاگ پزشکی برای درج مقالات پزشکی
  6. امکان تشکیل پرونده پزشکی الکترونیکی
  7. قابلیت نوبت دهی آنلاین
  8. رزومه پزشکان و کادر درمان
  9. دانشگاه محل تحصیل کادر درمان مراکز پزشکی
  10. معرفی نوع تخصص پزشکان
  11. روز و ساعت خدمت رسانی پزشکان در مجموعه پزشکی

اما از مزایای طراحی وب سایت پزشکی می توان معرفی تخصص ، رزومه و ارائه مقالات علمی و مطالعات جدید پزشکی و کسب اعتبار بیشتر برای پزشکان را نام برد  در واقع با طراحی سایت پزشکی پزشکان می توانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند .

امکانات وب سایت پزشکی

طراحی هر سایت پزشکی با توجه به نیاز پزشکان و مخاطبان هدف انجام می شود اما بارزترین ویژگی های سایت های پزشکی شامل موارد زیر است :

  • ذکر رزومه پزشک

در یک سایت پزشکی باید درجه تخصص و سوابق علمی پزشکان ، مقالات علمی  منتشر شده معتبر از پزشک ، روش های درمانی و دستاوردهای پزشکی آن ها ذکر شود .

  •  وبلاگ برای مقالات پزشکی

هنگام طراحی وب سایت پزشکی باید با طراحی یک بخش وبلاگ با قرار دادن جدیدترین اخبار مربوط به علم پزشکی و مقالات پزشکی برای کاربران هدف بتوانید با ارائه مقالاتی به زبان قابل فهم برای مخاطبان عادی با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید .

  • نوبت دهی آنلاین

سرویس نوبت دهی آنلاین برای بیماران سبب رزرو نوبت به صورت آنلاین در سریعترین زمان ممکن بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها توسط اینترنت می شود.

  • تشکیل پرونده پزشکی به صورت آنلاین

هنگام طراحی وب سایت پزشکی باید با قرار دادن یک بخش برای تشکیل پرونده پزشکی به صورت آنلاین با دریافت اطلاعات فردی ، سوابق بیمار، پروسه درمان و سایر جزئیات پرونده پزشکی بیمار را به صورت الکترونیکی تشکیل دهید تا بیماران و پزشکان در هر لحظه به آن دسترسی داشته باشند و در صورت لزوم آنرا به پزشک متخصص دیگری ارائه کنند .

  • پرسش و پاسخ های متداول

در قسمت پرسش و پاسخ های متداول مراجعان به سایت پزشکی می توانند با مطرح کردن سوالات عمومی خود پاسخ پزشک مربوطه را دریافت کنند .

  • معرفی امکانات و تجهیزات 

در وب سایت پزشکی خود می توانید قابلیت ها ، امکانات ، خدمات و تجهیزات مطب یا درمانگاه را به صورت تصویری و یا فیلم نمایش دهید تا بتوانید حس اطمینان و اعتمادی را بین مخاطبان خود ایجاد کنید .

نکات طراحی وب سایت پزشکی

مطالب وب سایت پزشکی می توانند توسط پزشک یا مدیران وب سایت مطلع به علم پزشکی به روز رسانی شود بنابراین طراحی وب سایت های پزشکی باید به صورت پویا انجام شود تا پزشک یا تولید کننده محتوا بتواند توسط سیستم های مدیریت محتوا برای انتشار محتوا و مطالب اقدام کند .

طراحی وب سایت پزشکی باید به صورت ریسپانسیو انجام شود تا وب سایت موردنظر با موبایل نیز سازگار باشد . با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از تلفن های همراه اکثر کارهای اینترنتی توسط موبایل انجام می شود بنابراین عدم سازگاری وب سایت پزشکی با نسخه موبایل در سئوی سایت و جذب مخاطب تاثیر منفی دارد .

با توجه به مطالب مذکور در این مقاله وب سایت پزشکی خود را به صورت جامع و کامل و با کاربردی آسان طراحی کنید تا کاربران به سادگی بتوانند از سایت شما استفاده کنند .

پشتیبانی سایت پزشکی

متاسفانه برخی از شرکت های طراحی سایت در شهرهای مختلف همانند اراک ، تنها تا زمان دریافت وجه و ارائه پروژه خدمات خوبی به مشتریان خود عرضه می کنند اما یکی از مزیت های آژانس دیجیتال مارکتینگ نردبان ، پشتیبانی ۲۴ ساعته در صورت بروز هرگونه مشکل است شما توسط تیم مشاوره مجموعه نردبان می توانید از هنگام شروع پروژه تا یک سال پس از دریافت پروژه ، تمام آموزش های لازم برای استفاده از سایت و تمام موارد لازم برای پشتیبانی سایت خود را از ما دریافت کنید . گروه پشتیبانی دیجیتال مارکتینگ نردبان ، شرکت طراحی وب اراک به صورت ۲۴ ساعته آماده مشاوره مشتریان عزیز از سراسر کشور است .

سئو سایت پزشکی

سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو همانند گوگل است شما با بهبود سئوی وب سایت خود می توانید در صدر نتایج جستجوی کاربران قرار بگیرید . حتما تا به حال از موتور جستجوی گوگل استفاده کردید توجه کنید زمانی که شما یک عبارت را در گوگل سرچ کنید برای مثال با جستجوی عبارت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ در اراک ، چند وب سایت با عناوین مختلف در صفحات مختلف برای شما نمایش داده می شود ۹۹% کاربران برای دستیابی به مطلب موردنیاز خود ، در صفحه اول گوگل بر روی سه مورد اول نمایش داده شده کلیک می کنند و از آن وب سایت ها استفاده می کنند در واقع وب سایت هایی که در صدر نتایج جستجوی شما قرار دارند سئوی قوی تری داشتند به همین دلیل پس از جستجوی شما به عنوان یک کاربر در صدر نتایج قرار گرفتند . کاربران در هر شهر ، کشور یا منطقه جغرافیایی که عبارت موردنظر خود را جستجو کنند ، وب سایت های برتر برای آن ها نمایش داده می شود پس بهینه سازی سئوی وب سایت شما ، سبب گسترش مخاطبان در سراسر نقاط کشور خواهد شد متخصصین ما در مجموعه دیجیتال مارکتینگ نردبان به بهترین نحو می توانند سئوی وب سایت شما را بهینه کنند تا به صورت تضمینی در صدر نتایج جستجوی کاربران هدف قرار بگیرید .

بهینه سازی سئوی وب سایت شما سبب تبدیل مخاطبان هدف به مشتری و خریدار شده و می تواند بازدید وب سایت شما و فروش شما را چند برابر کند این کار به توسعه کسب و کار شما کمک بسیار زیادی می کند . زمانی که کاربر عبارت موردنظر یا کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار شما را در گوگل یا سایر موتورهای جستجو سرچ کند و با وب سایت شما روبرو شود ، بر روی سایت شما کلیک کرده و وارد وب سایت شما می شود در صورتی که وب سایت شما و محتواهای تولید شده در وب سایت شما برای کاربران هدف شما مفید باشد قطعا از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند و برای خرید اقدام می کنند و یا تبدیل به مخاطبان ثابت شما می شوند و با مراجعه مکرر به وب سایت شما از مطالب وبلاگ شما استفاده می کنند به این ترتیب وب سایت شما کاربرپسند تلقی شده و سئوی وب سایت شما بهینه تر خواهد شد بنابراین رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو بهتر شده و در صدر نتایج جستجو قرار می گیرید .

اما بهینه سازی سئوی وب سایت به روش های مختلفی انجام می شود مدیر هر وب سایت از طریق گوگل آنالیتیکس می تواند ترافیک ورودی سایت ، تعداد کاربران وارد شده ، منبع ورودی کاربران ، نرخ تبدیل وب سایت ، رفتار کاربران در وب سایت و اطلاعات مفید دیگری را به صورت رایگان دریافت کند و در جهت بهبود هر یک از آن ها اقدامات لازم را انجام دهد . شما از طریق گوگل آنالیتیکس می توانید شبکه های اجتماعی ، وب سایت و وبلاگ خود را آنالیز کنید و زمان ماندن کاربران در هر صفحه از سایت ، نوع دستگاه ورودی کاربران ، نرخ تبدیل و …. را بررسی کنید برای مثال در صورتی که یکی از صفحات وب سایت یا وبلاگ شما نرخ پرش بالایی داشته باشد می توانید آن صفحه را بررسی کنید و جذابیت مطالب آن صفحه را افزایش دهید تا نرخ پرش شما کاهش و زمان حضور کاربر در صفحه شما افزایش یابد همچنین از طریق گوگل آنالیتیکس می توانید بفهمید که چه نوع مطالبی برای مخاطبان هدف شما جذاب هستند و محتواهای بیشتری پیرامون همان موضوع برای کاربران خود تولید کنید ، منطقه جغرافیایی کاربران ورودی خود را بررسی کنید ، سرعت وب سایت خود را بررسی کنید ، تکنیک های پرکاربرد بازاریابی برای وب سایت خود را تشخیص دهید و عوامل موثر دیگری را در جهت بهینه سازی سایت خود بررسی کنید .

یکی دیگر از ابزارهای سئو برای آنالیز وب سایت گوگل وب مستر است از طریق این ابزار شما می توانید به صورت رایگان وب سایت خود را مانیتور و بررسی کنید با استفاده از گوگل وب مستر شما می توانید محتواهایی که قصد دارید در گوگل نمایش داده شود را بررسی کنید ، بررسی نحوه نمایش مطالب و وب سایت شما در موتورهای جستجو همانند گوگل ، بررسی کلمات کلیدی پربازدید که ترافیک بیشتری برای وب سایت شما دریافت می کنند ، بک لینک های دریافتی ، ریسپانسیو بودن وب سایت شما و….. تمام این موارد توسط گوگل وب مستر بررسی و آنالیز می شود و از این طریق می توانید برای بهینه سازی سئوی وب سایت خود در موتورهای جستجو اقدام کنید .

الکسا   یکی دیگر از ابزارهای تحلیل و آنالیز سئوی وب سایت است که در سطح کشوری و جهانی وب سایت شما را با رقبای شما مقایسه می کند و به شما رتبه می دهد هر چقدر رتبه وب سایت شما در سطح کشور یا جهان کمتر باشد و به یک نزدیک تر باشد در واقع وب سایت شما بهینه تر و کاربرپسندتر است پس سئوی سایت شما نیز به همان مراتب بهینه تر است معمولا تمام کسب و کارها و وب سایت ها ، به دنبال کاهش رتبه الکسا و بهبود وب سایت خود هستند برای کاهش رتبه الکسا باید میزان بازدید و ترافیک ورودی وب سایت شما افزایش یابد هر چقدر ترافیک ورودی ارگانیک وب سایت شما ، مدت زمان حضور کاربران در صفحات سایت شما ، لینک سازی صفحات شما برای هدایت کاربران به سایر صفحات وب سایتتان بیشتر باشد قطعا نرخ بانس ریت وب سایت شما کمتر شده و سئوی سایت شما بهتر می شود بنابراین رتبه الکسای وب سایت شما نیز بهینه تر می شود .

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0