0
(0)

اپلیکیشن مارکتینگ چیست؟

معمولا مخاطبان هدف اپلیکیشن مارکتینگ کاربرانی هستند که از تلفن همراه ، اینترنت و اپلیکیشن های مختلف استفاده می کنند ، با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و استفاده زیاد مردم از موبایل ، اپلیکیشن مارکتینگ و بازاریابی موبایلی یکی از پرکاربردترین و پربازده ترین روش های بازاریابی هستند . از بین تمام ویژگی ‌های موبایل کار با اپلیکیشن ‌ها طرفداران زیادی دارد به همین دلیل تبلیغات در اپلیکیشن ها برای بازاریابی محصولات یا خدمات می تواند بازدهی بسیار بالایی داشته باشد . بازاریابی از طریق اپلیکیشن فرآیندی تاثیرگذار برای ارتباط با مشتریان هدف و درگیر کردن ذهن کاربران است ابتدا باید بازاریابی خود را طوری انجام دهید که کاربران متقاعد شوند اپلیکیشن شما را دانلود کنند ، از بخش های مختلف آن استفاده کنند ، با اپلیکیشن شما ارتباط برقرار کنند و به آن وفادار بمانند .

 

 

کاربردی ‌ترین روش‌ بازاریابی اپلیکیشن

برای دریافت بهترین بازدهی از اپلیکیشن مارکتینگ ابتدا باید پرسونای مخاطبان هدف خود را تهیه کنید ، با نیازهای آن ها آشنا شوید و بر اساس علایق و نیازهای کاربران خود ، اپلیکیشن خود را طراحی کنید .
رقبای خود را آنالیز کنید ، نقاط قوت و ضعف آن ها را بشناسید و سعی کنید نقاط ضعف رقبای خود را تبدیل به نقطه قوت خود کنید و با ایجاد مزیت های رقابتی کاربران را ترغیب کنید که از خدمات شما استفاده کنند .
یک لندینگ پیج خوب طراحی کنید تا مخاطبان بیشتری جذب کنید . عناصر مهم در لندینگ پیج شامل تعیین نامی جذاب برای اپلیکیشن ، ویژگی ‌های مناسب ، call to action ، ویدئوی تبلیغاتی می شود .
اپلیکیشن خود را در گوگل پلی منتشر کنید تا کاربران شما به آن امتیاز بدهند و جایگاه شما در فهرست نتایج گوگل پلی بهتر شود بنابراین اپلیکیشن شما در معرض دید مشتریان قرار میگیرد .
با تعیین عنوانی مناسب برای اپلیکیشن خود و استفاده از کلیدواژه‌ های مناسب برای معرفی به مخاطبان ، سعی کنید نیازهای مخاطبان خود را رفع کنید .
با انتخاب آیکونی متناسب با اپلیکیشن خود و استفاده از چند اسکرین‌ شات از مهم ‌ترین عملکردهای اپلیکیشن خود می توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید .
از طریق شبکه ‌های اجتماعی ، اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید تا افراد بیشتری با اپلیکیشن شما آشنا شوند و آن را دانلود کنند .

اندازه گیری عملکرد بازاریابی اپلیکیشن

برای بررسی عملکرد اپلیکیشن مارکتینگ و میزان نتیجه دهی آن برای جذب مشتری می توانید از شاخص KPI بهره بگیرید . KPI یا شاخص کلیدی عملکرد برای دسترسی به میزان دستیابی به هدف در دوره‌ های زمانی مشخص و مقایسه مقدار هر دوره با دوره قبل کاربرد دارد .

استراتژی‌ برتر بازاریابی اپلیکیشن موبایل

با تمرکز بر شاخص کلیدی عملکرد و تعیین یک هدف برای بازه زمانی مشخص می توانید میزان پیشرفت عملکرد خود را بسنجید .
از منابع مناسب برای اپلیکیشن خود استفاده کنید و بودجه ای مشخص به آن اختصاص دهید امروزه کاربران زیادی از موبایل استفاده می کنند بنابراین بازاریابی اپلیکیشن مخاطبان بسیار زیادی دارد و مشتریان زیادی برای کسب و کار شما جذب می کند بنابراین با طراحی یک اپلیکیشن مفید و کاربردی ، بر اساس نیاز کاربران خود می توانید تعداد دانلود اپلیکیشن را افزایش دهید پس بازدهی کار شما افزایش می یابد.
با کمک یک متخصص بازاریابی موبایل می توانید نتیجه خوبی از تبلیغات خود دریافت کنید کارشناسان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ نردبان ، با چندین سال تجربه در زمینه بازاریابی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند .
هدف کسب و کار خود برای طراحی یک اپلیکیشن را تعیین کنید معمولا کسب و کارهای مختلف ، با طراحی یک اپلیکیشن قصد دارند محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنند و فروش خود را چند برابر کنند .

چگونه کاربران را در اپلیکیشن حفظ کنیم ؟

حتی اگر دانلودهایتان افزایش پیدا کند و در گوگل پلی رتبه خوبی کسب کنید ، اگر کاربران وفاداری نداشته باشید موفق نشدید . هرچقدر اپلیکیشن شما بیشتر دانلود شود و کاربران بیشتری از آن استفاده کنند احتمال اینکه کال تو اکشن موردنظر شما را انجام دهند افزایش می یابد و نرخ بازگشت سرمایه شما نیز افزایش می یابد . بسیاری از کاربران بعد از دانلود یک اپلیکیشن، بیش از یکی دو بار از آن استفاده نمی‌کنند. بنابراین با بررسی عملکرد کاربران خود سعی کنید مشکلات ظاهری یا عملکرد یا سایر مشکلات اپلیکیشن را پیدا کنید و با بهینه سازی اپلیکیشن خود ، کاربران وفادار خود را افزایش دهید .

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0