0
(0)

کاربر بعد از تعامل با شما و مشاهده محصولات شما وارد سایت شما شده و با رابط کاربری مواجه می شود رابط کاربری در واقع همان طراحی ظاهری ، تصاویر ، دکمه‌ ها ، منوها و… است که کاربر ظاهر آن را می بیند و جذب آن می شود اگر رابط کاربری و ظاهر سایت شما جذاب نباشد مخاطب خود را از دست می دهید . رابط کاربری در وب سایت ، اپلیکیشن ‌های موبایل و…. کاربرد دارد ، هر چقدر وب سایت شما جذاب تر باشد و ظاهر زیباتری داشته باشد ، مخاطبان بیشتری جذب می کند و کاربران ثابت شما بیشتر می شود .
در واقع رابط کاربری جنبه ظاهری و بصری سایت شماست که سبب تعامل کاربر با سیستم شما می ‌شود و شامل طراحی ظاهری سایت یا اپلیکیشن ، محل قرارگیری منوها ، دکمه‌ ها و… می شود . رابط کاربری باید طوری طراحی شود که کاربر بتواند به ساده ‌ترین روش با سیستم طراحی شده شما ارتباط برقرار کند و به سادگی بتواند از آن استفاده کند .

رابط کاربری UI چیست

رابط کاربری UI چیست

رابط کاربری UI چیست – طراح رابط کاربری کیست؟
طراح رابط کاربری فردی است که محل دقیق المان ‌های مختلف صفحه ، نحوه انجام فرایندها ، نحوه نمایش پیام‌ های هشدار یا خطاها ، طراحی منو و دکمه‌ ها و… را تعیین می کند تا کاربر بتواند به راحتی با سیستم ارتباط برقرار کند . هر چقدر طراح رابط کاربری شما مهارت بیشتری در طراحی و گرافیک داشته باشد ، خروجی کار بهتر خواهد شد . معمولا طراحان رابط کاربری علاوه بر شناخت دقیق مخاطب هدف به زبان‌ های برنامه‌ نویسی جاوا اسکریپت ، CSS و HTML نیز مسلط هستند .
بیشتر بخوانید : روش های طراحی سایت در اراک

رابط کاربری سایت چیست و چه مزایایی دارد؟

رابط کاربری سایت چیست و چه مزایایی دارد؟

رابط کاربری UI چیست – رابط کاربری سایت چیست و چه مزایایی دارد؟
هر کسب و کار با طراحی وب سایت یک راه ارتباطی برای تعامل با کاربران هدف خود ایجاد می کند بنابراین در صورتی که ظاهر سایت شما مناسب نباشد و خاطب با اولین نگاه ، نتواند با سایت شما تعامل برقرار کند یعنی منو را نبیند یا دسته بندی های شما به درستی طراحی نشده باشد ، رنگ بندی سایت شما با علایق کاربران هدف یا موضوع وب سایت شما مرتبط نباشد و….کاربران خود را از دست می دهید و ترافیک سایت شما ، نرخ فروش و نرخ تبدیل سایت شما کاهش می یابد .
رابط کاربری موبایل

رابط کاربری UI چیست

رابط کاربری UI چیست

رابط کاربری UI چیست – رابط کاربری موبایل چیست و چگونه می تواند به وب سایت شما کمک کند ؟
رابط کاربری موبایل نیز همانند رابط کاربری وب سایت است یعنی مخاطبانی که از طریق موبایل وارد سایت شما می شوند باید بتوانند به راحتی تمام اجزای سایت شما را ببینند و با آن ارتباط برقرار کنند بنابراین طراحی سایت شما باید به صورت واکنش گرا یا ریسپانسیو انجام شود تا اجزای صفحه سایت شما همانند منو ، عکس ها و… به درستی نمایش داده شود و کاربر بتواند با سایت شما ارتباط برقرار کند . رابط کاربری موبایل نیز شامل منوها ، دکمه‌ ها ، برنامه ‌ها ، اپلیکیشن‌ ها و… برای ارتباط با کاربر هدف است اما موبایل فضای زیادی ندارد بنابراین باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید تا کاربر به ساده‌ ترین روش به اجزای مختلف سایت شما دسترسی داشته باشد .

طراحی UI از چه بخش هایی تشکیل شده است ؟

طراحی UI از چه بخش هایی تشکیل شده است ؟

رابط کاربری UI چیست – طراحی UI از چه بخش هایی تشکیل شده است؟
یک طراحی کاربری حرفه ‌ای و تخصصی شامل موارد زیر است :
طراحی دیداری سایت
زمانی که کاربران هدف وارد سایت شما شوند اولین قسمتی که نظر آن ها را جلب می کند ظاهر و رنگ بندی سایت شماست که شامل همان قسمت دیداری سایت شما می شود و اگر سایت شما Visual Design خوبی نداشته باشد کاربر هدف خود را از دست می دهید پس سعی کنید با رعایت زیبایی‌ سایت ، دسترسی مخاطبان خود را به قسمت های مختلف سایت امکان پذیر کنید تا کاربران هدف خود را جذب کنید . طراحی بصری یا دیداری شامل موارد زیر است :
استفاده درست از عکس ‌ها در سایز مناسب ، رنگ بندی و طراحی مناسب و قرار دادن عکس ها در بهترین مکان
تایپوگرافی
طرح ‌بندی قالب سایت برای قرار دادن اجزای مختلف سایت در مکان مناسب
رنگ ‌بندی
به کارگیری المان‌ های تصویری و…
طراحی گرافیکی وب سایت برای ارتباط بهتر با کاربران هدف سایت
طراحی گرافیکی هر وب سایت به معنای المان‌ های بصری همانند عکس‌ ، تایپوگرافی ، تصاویر متحرک ، موشن گرافی و… به شکلی حرفه‌ ای است که شامل ظاهر گرافیکی و طراحی سایت شما می شود .
تاثیر رنگ ‌بندی وب سایت و هویت بصری در جذب مخاطب
استفاده صحیح از روانشناسی رنگ‌ ها سبب استفاده درست رنگ ها برای قسمت‌ های مختلف سایت شما می شود و ظاهر سایت شما جذاب می شود بنابراین رنگ های موردنظر خود را در جای درست به صورت هوشمندانه به کار ببرید تا مخاطبان هدف با وب سایت شما تعامل بیشتری برقرار کنند .
بیشتر بخوانید : نکات رابط کاربری UI سایت شرکتی
کاربرد تایپوگرافی در طراحی رابط کاربری UI
نوع فونت ، سایز فونت و… در نوشته‌ ها یکی از مهمترین بخش ‌های طراحی رابط کاربری سایت شماست ؛ چون پیام شما به مخاطبانتان طریق نوشته ‌ها منتقل می شود بنابراین باید خوانا ، زیبا و با اندازه درست باشند .
نکات لازم در طراحی رابط کاربری

نکات طراحی رابط کاربری برای بهینه سازی سایت

نکات طراحی رابط کاربری برای بهینه سازی سایت

رابط کاربری UI چیست – نکات طراحی رابط کاربری برای بهینه سازی سایت
در طراحی رابط کاربری حفظ زیبایی دیداری سایت برای جذب مخاطبان هدف و دسترسی به بخش های مختلف سایت یا اپلیکیشن شما مهم است . اگر با نیازهای مخاطبان هدف خود آشنا باشید و پرسونای مخاطبان خود را به درستی بدانید می توانید کاربران بیشتری جذب کنید در صورتی که اگر نتوانید پیام درست یا خطا و هشدارها را به مخاطبان هدف خود منتقل کنید ، رابط کاربری شما بازدهی بالایی نخواهد داشت و امکان تعامل کاربر با سایت یا اپلیکیشن شما وجود ندارد بنابراین با بررسی تمام گزینه‌ های مختلف همانند منوها ، زیرمنوها ، عکس‌ ها و… مشکلات آن ها را در سریع ‌ترین زمان ممکن برطرف کنید .

بهبود رابط کاربری سایت در سئو سایت چه تاثیری دارد؟

بهبود رابط کاربری سایت در سئو سایت چه تاثیری دارد؟

رابط کاربری UI چیست – بهبود رابط کاربری سایت در سئو سایت چه تاثیری دارد؟
رتبه سئو سایت شما بر اساس نظرات کاربران و میزان رضایت آن ها از وب سایت شما تعیین می شود ، بنابراین برای حفظ کاربر در سایت یا اپلیکیشن خود سعی کنید نظر مخاطبان هدف خود را با مطالب کاربردی خود جلب کنید تا مدت زمان بیشتری در صفحات سایت شما بمانند و سئوی سایت شما بهینه تر شود .
بیشتر بخوانید : نکات رابط کاربری UI در طراحی سایت املاک

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0