0
(0)

رفع اشتباهات بازاریابی یکپارچه

در گذشته ، بازاریابان توسط بیلبورد و رادیو و یا چاپ تراکت تبلیغات خود را انجام می دادند اما امروزه گزینه ها و امکانات بیشتری برای تبلیغات وجود دارد برای مثال بازاریاب ها می توانند مخاطبان خود را از طریق کانال هایی به صورت همزمان مدیریت کنند . در این مقاله ما به بررسی بازاریابی یکپارچه و جلوگیری از اشتباهات زمان اجرای کمپین بازاریابی یکپارچه می پردازیم .

بازاریابی یکپارچه چیست؟

در بازاریابی یکپارچه ، کانال های مختلف بازاریابی با هم همکاری می کنند تا محصولات یا خدمات خود را با یک پیام مارک یکسان از تمام جهات تبلیغ کنند. بازاریابی یکپارچه فراتر از بازاریابی دیجیتال است و شامل هر راه دسترسی به مخاطبان خود می شود ، از جمله :
کانال های رسانه ای سنتی مانند چاپ ، رادیو و تبلیغات تلویزیونی
فروش شخصی
روابط عمومی
بسته بندی
بازاریابی یکپارچه با یک فلسفه بازاریابی ساده اما قدرتمند مطابقت دارد این که هر تعامل شخصی با نام تجاری شما در هر کانال برقرار باشد ، باید تأثیرات آن را به طور مداوم و مثبت تقویت کند با هر خرید و فروش جدید برند یا خدمات شما معروف تر شده و مخاطبان اعتماد بیشتری به شما می کنند . با این حال ، چند اشتباه رایج در بازاریابی یکپارچه وجود دارد که می تواند نتایج کار شما را تحت تاثیر قرار دهد و تاثیر منفی داشته باشد .
برای جلوگیری از اشتباهات رایج در بازاریابی یکپارچه می توانید با تحقیق و شناخت این خطاها و رفع آنها بازاریابی خود را گسترش داده و مشتری جذب کنید . در ادامه مطلب این اشتباهات یکپارچه بازاریابی و روش های حل آن را بررسی می کنیم .

اشتباهات رایج در بازاریابی یکپارچه

نداشتن یک هدف و پیام کوتاه تبلیغاتی
دشمن بازاریابی یکپارچه بازاریابی گسسته است یعنی در کانال ها ، پیام رسانی و تبلیغات خود هماهنگ نباشید . پیام رسانی و بازاریابی به صورت هماهنگ سبب موفقیت در بازاریابی یکپارچه می شود . اگر تبلیغات شما توهین آمیز ، ریاکارانه یا غیرقابل توجیه است ، بازاریابی موفقی نخواهید داشت .
بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل اجرای ایده ها و مطالب مطرح شده شما زمان بازاریابی شماست به عبارت دیگر عمل کردن به وعده های داده شده  می تواند سبب افزایش اعتبار تیم شما و افزایش فروش شما شود .
داشتن یک پیام تبلیغاتی یکپارچه می تواند به جذب کاربران بیشتر و بهبود کسب و کار به شما کمک کند

به عنوان یک تیم بازاریابی لازم است سوالات زیر را تعیین کنید
افرادی که هدف قرار می دهید چه کسانی هستند؟
برای نتیجه گیری صحیح و مناسب از بازاریابی ابتدا باید مخاطبین هدف خود را تعیین کنید تا بدانید که چه قشری از جامعه را موردهدف قرار می دهید سپس بر اساس نیاز آن ها و علایق مخاطبان اقدامات لازم را انجام دهید .
از مخاطبان هدف خود چه انتظاری دارید ؟
موفقیت چگونه کسب می شود ؟
نام تجاری شما نشانگر چیست ؟
انتخاب کانال های ارتباطی نامناسب برای ارتباط با مخاطبین هدف
همه ما کانال هایی در شبکه های اجتماعی داریم که از آنها بیشتر از سایرین استفاده می کنیم. ممکن است در طول روز کل اینستاگرام را چک کنید ، اما در فیس بوک فقط از خانواده و دوستان نزدیک خود مطلع شوید. بعضی روزها ممکن است صندوق ورودی ایمیل شخصی خود را کاملاً نادیده بگیرید ، در حالی که در روزهای دیگر پیامی توجه شما را به خود جلب کند و محتوای آن شما را به مدت یک ساعت مشغول کند . تقریباً هر کانال در فضای مجازی به نوعی در بازاریابی شما موثر است و بازدهی بالایی دارد بنابراین وقت بگذارید و تمام کانال های خود را چک کنید و ببینید آیا جایی برای تبلیغات متقابل وجود دارد یا خیر. اگر دقیق و متفکر باشید ، مطمئناً می توانید راه های مختلفی برای پیوند دادن جنبه های مختلف تلاش های بازاریابی یکپارچه خود پیدا کنید.

نادیده گرفتن داده های جمع آوری شده
برای بازاریابی یکپارچه در رابطه با محصول یا خدمات باید درباره محصول یا خدمات خود تحقیق کنید که نیازمند زمان است و نباید غفلت کنید . اطلاعاتی که جمع آوری می کنید همه چیز را آشکار می کند . معمولا بازاریابی بدون تحقیق و داشتن اطلاعات کافی درباره محصول یا خدمات سبب عملکرد ضعیف کمپین شما می شود و لازم است برای برای تقسیم بندی بازاریابان و ارسال پیام های شخصی زمان بگذارید شما باید برای مخاطب خود ارزش قائل شوید  و مطالب تکراری یا غیرمرتبط در کانال های خود در فضای مجازی منتشر نکنید لازم است مطالب منتشر شده شما در کانال های تلگرامی بدون خطا و سازمان یافته باشد . همچنین شما باید داده هایی را که کمک بیشتری برای جذب مشتری می کند جمع آوری کنید اگر در سازمان شما کسی نمی تواند اطلاعات را منطقی بداند ، از متخصصان خارجی مشاوره بگیرید . همچنین لازم است مطمئن شوید نتیجه ای که کمپین های شما ارائه می دهند تجزیه و تحلیل شده است .
تحقیق نکردن درباره محصول یا خدمات در یک سیستم بازاریابی
هر بار که اطلاعات جدیدی درباره محصول یا خدمات خود یاد می گیرید باید به کلیه بازاریابان خود اطلاع و آموزش دهید که هماهنگ باشند و نقصی در اطلاعات آنها به وجود نیاید . یکی از ساده ترین اشتباهات بازاریابی یکپارچه آموزش ندادن داده های جمع آوری شده درباره یک محصول یا خدمات به کلیه بازاریابان است چون اگر کانال های شما در فضای مجازی یا بازاریابان شما هماهنگ نباشند سیستم بازاریابی یکپارچه شما با مشکل مواجه می شود همچنین اگر فواید محصول شما کم یا زیاد شود یا تغییری در مواد اولیه آن به وجود آید و بازاریابان شما ندانند نیز با مشکل مواجه می شوید . یکی از تأثیرگذارترین راه ها برای حل این مشکل همگام سازی داده هاست . با داشتن اطلاعات اضافی در دسترس ، شما می توانید شخصی ترین و به روز ترین تجربه را به هر شخص در هر سیستم عامل ارائه کنید .
ارتباط ضعیف دارندگان کانال
در کار بازاریابی یکپارچه ، شما باید به همراه بازاریابان خود در کانال ها یا گروه های خود باهم گفتگو کنید تا بتوانید داده ها و کانال های بازاریابی خود را هماهنگ کنید . داشتن یک استراتژی ارتباطی منسجم در تیم خود بسیار مهم است یعنی شخصی که تبلیغات در اینستاگرام شما را در اختیار دارد برای رسانه های چاپی ، تبلیغات رویداد و همه کانال های دیگری که برای به اشتراک گذاشتن پیام خود استفاده می کنید برنامه ریزی می کند . شما می توانید از یک پلت فرم برای آسان شدن مدیریت و همکاری با بازاریابان خود و ارائه مباحث در کانال های خود استفاده کنید . همچنین همیشه باید وقت خود را صرف بهبود جریان ارتباطات داخلی با ابزارهای همکاری مانند Slack و فرآیندهای منظم کنید تا همه بازاریابان را در جریان قرار دهید.

حفظ نکردن پیام های تبلیغاتی بین تیم بازاریابی
بازاریابی فقط مربوط به تیم بازاریابی شما نیست. نام تجاری شما از هر تعامل شخص با شرکت شما تشکیل شده است و شامل همه تعاملات با نمایندگان فروش ، تیم پشتیبانی و سایر تیم ها یا افراد دیگر در شرکت شما است. اجرای یک کمپین منسجم که شامل چندین کانال ، رسانه و سیستم عامل مختلف باشد ، به تلاش بیشتر و برقراری ارتباط واضح تری در بین بخشها نیاز دارد . طبق تحقیقات انجام شده ۸۷٪ از مصرف کنندگان بر این باورند که هر چه شرکت ها مشتریان قدیمی تری دارند اعتبار بیشتری خواهند داشت . اگر کانال های شما بدون ثبات و برقراری ارتباط کاملاً از بین برود ، در واقع کمپین های بازاریابی یکپارچه شما از بین رفته است . شما باید یک پیام منسجم را حفظ کنید و در تمامی کانال های خود به صورت یکسان منتشر کنید و اختلاف نظری بین بازاریابان یا کانال های شما وجود نداشته باشد که این به برنامه ریزی کامل و برقراری ارتباط مداوم نیاز دارد.
روش های زیر ، تیم های بازاریابی شما را قادر می سازد تا از این نوع اشتباهات جلوگیری کرده و سبب موفقیت کمپین های بازاریابی یکپارچه شما می شود :
همه کمپین های بازاریابی یکپارچه در حال اجرا بر مجموعه هدف را کنترل کنید و تأثیر آنها را روی کار آنها بسنجید .
تمام داده های لازم را بین تیم خود انتقال دهید این کار یک پایگاه داده متمرکز ایجاد می کند که در آن تیم های شما می توانند به همه اطلاعات اصلی مورد نیاز برای ارائه بهترین خدمات دسترسی داشته باشند و برای دریافت اطلاعات لازم نیست به برنامه هایی که با آنها آشنایی ندارند وارد شوند.
داده های مربوطه را با برنامه هایی که تیم های دیگر هر روز از آنها استفاده می کنند ، مانند نرم افزار پشتیبانی مشتری ، بستر بازاریابی از طریق ایمیل یا بستر تجارت الکترونیکی ، همگام سازی کنید. به این ترتیب ، اهداف تیم های مختلف شما هم تراز می شود.

اگر نمی توانید کاری را انجام دهید وعده ندهید
زمان ساخت کمپین های بازاریابی یکپارچه توجه داشته باشید اگر نمی توانید کاری را انجام دهید وعده ندهید . به عنوان مثال ، اگر کانال های بازاریابی خود را تراز کرده و با یک هدف عدالت اجتماعی خاص پیام رسانی کنید ، باید بتوانید آنچه را که تبلیغ می کنید انجام دهید کمپین های بازاریابی یکپارچه اغلب دارای یک نقطه کانونی اساسی هستند پس باید مطمئن شوید که هر وعده ای که می دهد می تواند از عهده آنها برآید.
اگر گزارش شما محدود باشد نمی توانید عملکرد بازاریابی یکپارچه خود را مشاهده کنید در نتیجه در صورت نیاز به این گزارش در زمان های دیگر اطلاعات کافی برای ایجاد یک کمپین مشابه آن نخواهید داشت . برای مشاهده عملکرد کامل بازاریابی یکپارچه خود مجموع داده های خود را در گزارش از همه کانال های اصلی در یک مکان نشان دهید برای مثال می توانید موارد زیر را در گزارش خود ذکر کنید :
تعداد لیدها در هر کانال
نرخ تبدیل در هر کانال
تعامل در هر کانال
زمان تبدیل در هر کانال
هزینه برای هر کانال در هر کانال
از اشتباهات مشترک بازاریابی یکپارچه خودداری کنید تا تاثیر بهتری داشته باشید و نتیجه بهتری بگیرید چون بازاریابی موثر بازاریابی یکپارچه است وقتی بازاریابی یکپارچه به خوبی انجام شود ، سیستم عامل ها و کمپین های بازاریابی شما کاملاً همگام سازی شده و داده های شما برای غنی سازی برنامه های دیگر بصورت یکپارچه جریان می یابد و اعضای تیم شما بیشترین دیدگاه را راجع به نام تجاری شما دارند. با رفع مشکلات مشترک در استراتژی یکپارچه بازاریابی خود ، شما بیشتر از تیم بازاریابی خود سود می برید . اگر ایده های موجود در مبارزات انتخاباتی شما صحیح و کاملاً آگاهانه باشد و شما آماده باشید تا تمام جنبه های تلاش های بازاریابی خود را حفظ کنید ، شرایط خوبی دارید تا یک تلاش بازاریابی یکپارچه را به طور موثر انجام دهید .

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0