0
(0)
گوگل تگ منیجر

گوگل تگ منیجر چیست؟

 

تفاوت ابزار گوگل آنالیتیکس با گوگل تگ منیجر

تفاوت ابزار گوگل آنالیتیکس با گوگل تگ منیجر

آشنایی با گوگل تگ منیجر – تفاوت ابزار گوگل آنالیتیکس با گوگل تگ منیجر
تمامی کسب و کارها برای پیشرفت در هر زمینه ای نیازمند جمع ‌آوری و شناخت رفتار مشتریان هستند تا با تحلیل رفتار مشتریان بتوانند با ارائه خدمات بهتر به مخاطبان هدف نیازهای آن ها را برطرف کنند برای جمع آوری اطلاعات کاربران و تهیه پرسونای مخاطبان هدف به صورت آنلاین می توانید از گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) استفاده کنید . در دیجیتال مارکتینگ برای تحقق اهداف بازاریابی و فروش بیشتر باید ارتباط نزدیک ‌تری با مشتری داشته باشیم و بتوانیم نیازها و علایق آنها را بشناسیم تا خواسته‌ های مشتریان را برطرف کنیم برای مثال برای تحلیل رفتار مخاطب هدف می توانید از پرسشنامه‌ ها ، سوابق خرید مشتریان ، گوگل تگ منیجر، گوگل آنالیتیکس و… استفاده کنید .
گوگل تگ منیجر یکی از ابزارهای رایگان گوگل برای آنالیز اطلاعات درخواستی در گوگل آنالیتیکس همانند برچسب ها و یا اپلیکیشن ‌هاست .

گوگل تگ منیجر چه مزایایی دارد ؟

گوگل تگ منیجر چه مزایایی دارد ؟

آشنایی با گوگل تگ منیجر – گوگل تگ منیجر چه مزایایی دارد ؟
کدنویسی جهت تهیه اطلاعات کاربران و بررسی نیازهای آن ها برای تمام کاربران زمان بر است و مدیریت تعداد زیادی تگ اختصاصی تقریبا امری غیرممکن است توسط گوگل تگ منیجر می توانید پرسونای مخاطبان را به دقیق ترین شکل تهیه کنید در ادامه مطلب مزایای استفاده از گوگل تگ منیجر را شرح داده ایم :
استفاده آسان : گوگل تگ منیجر ابزاری ساده برای تهیه پرسونای مخاطبان است .
امکان ویرایش و اصلاح قبل از انتشار : مشاهده عملکرد کدها توسط گوگل تگ منیجر امکان پذیر است .
توسط گوگل تگ منیجر می توانید سایت خود را به ‌روزرسانی کنید ، افزونه‌ های موردنظر را نصب کنید و رابط کاربری یا UI را تغییر دهید .
با استفاده از گوگل تگ منیجر می توانید مخاطبان خود را در وب سایت خود مدیریت کنید و برای هر کدام از آن ها امکانات خاصی را لحاظ کند.
با استفاده از گوگل تگ منیجر امکان ذخیره‌ سازی نسخه های قبلی و ذخیره کردن آن نیز وجود دارد .
تگ ‌های پیش ‌فرض در اختیار شماست و با ویرایش و شخصی ‌سازی آن ها می توانید به نتایج دلخواه خود برسید .
گوگل تگ منیجر امنیت بسیار بالایی برای دسترسی به امکانات مختلف دارد  و رایگان است همچنین امکان بررسی میزان تعامل مخاطب با لینک محتواهای سایت شما و…. وجود دارد گوگل تگ منیجر در سایت ها و اپلیکیشن های مختلف همانند اندروئید و ios پشتیبانی می شوند .

گوگل تگ منیجر چه معایبی دارد ؟

گوگل تگ منیجر چه معایبی دارد ؟

آشنایی با گوگل تگ منیجر – گوگل تگ منیجر چه معایبی دارد ؟
به دلیل محدودیت هایی که در تگ های turn key برای گوگل تگ منیجر وجود دارد ممکن است تحلیل سایت به صورت مجزا و بدون استفاده از گوگل آنالیتیکس امکان پذیر نباشد همچنین گوگل تگ منیجر تیم پشتیبانی برای مدیریت عملکرد شما ندارد .

آشنایی با گوگل تگ منیجر – گوگل تگ منیجر چه کاربردی دارد ؟
توسط گوگل تگ منیجر می توانید رفتار مخاطبان خود را آنالیز کنید ، سایت خود را شخصی سازی کنید و تگ های مختلفی را در صفحات سایت خود قرار دهید . تاییدیه سرچ کنسول گوگل نیز توسط گوگل تگ منیجر امکان پذیر است و می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به گوگل آنالیتیکس و سایر ابزارهای تحلیلی نشان دهید .

مراحل استفاده از گوگل تگ منیجر

مراحل استفاده از گوگل تگ منیجر

Accoدر گوگل تگ منیجر باید توسط نرم افزارهای تغییر IP وارد سایت موردنظر شوید و با ساختن یک حساب کاربری خود و انتخاب یک نام مناسب خود یک نام انتخاب کنید و با کلیک بر روی Create و Yes قوانین و شرایط استفاده گوگل را بپذیرید تا محیط مورد نظر نمایش داده ‌شود اگر بخواهید برای اندروید یا iOS تگ بسازید باید تعیین کنید که از Firebase SDK یا legacy SDK استفاده می ‌کنید . سپس کدهایی را می ‌بینید که باید در سایت یا اپلیکیشن خود قرار دهید . کدهای اول تگ‌ های جاوا اسکریپت هستند که باید در صفحات وبسایت باشند . کدهای دوم هم HTML iframe هستند در نهایت روی دکمه Publish کلیک می‌کنید
متغیرها و ثابت ها در گوگل تگ منیجر GTM
تگ‌ های شما وابسته به محرک ‌ها و متغیرها هستند تگ‌ ها و محرک ‌ها ، ثابت های گوگل تگ منیجر هستند و مقادیر متغیرها نیز دائما در حال تغییر هستند . زمان کار با GTM متغیرهای داخلی و متغیرهای کاربر وجود دارند . متغیرهای داخلی به صورت پیش ‌فرض استفاده می شوند و گوگل به آنها دسترسی دارد اما متغیرهای کاربران برای قرار دادن اطلاعات موردنیاز توسط کاربران در اختیار شماست .
سه بخش اصلی GOOGLE TAG MANAGER
گوگل تگ منیجر از سه بخش تگ‌ ، متغیر و محرک ها تشکیل شده تگ ‌ها کدهایی در صفحات سایت ، محرک‌ ها شروط اجرای تگ‌ ها و متغیرها مقادیری برای تعیین زمان اجرای تگ‌ ها و محرک‌ ها هستند .

 

تگ ها در گوگل تگ منیجر GTM

تگ ‌ها در گوگل تگ منیجر شامل مجموعه ‌‌ای از کدهای جاوا اسکرپیت برای ارسال اطلاعات از گوگل تگ منیجر به گوگل آنالیتیکس هستند که می تواند پرسونای مخاطبان هدف را به شما ارائه کند . انواع تگ ‌های گوگل تگ منیجر شامل موارد زیر است :
کلیک روی دکمه خرید
تعداد کلیک‌ها تماس با ما
کلیک روی لینک فراخوانی (Call To Action) و لینک‌های دانلود
مشخص شدن ویدیوهایی که کامل مشاهده نشده‌اند

مدت زمان قرارگیری موس روی المان خاص
بررسی تعداد اسکرول‌های صفحه مورد نظر
مدت زمان پرشدن فرم
تعیین تعداد صفحات چاپ شده

 

آشنایی با گوگل تگ منیجر – تریگر در گوگل تگ منیجر چیست؟

تریگر چیست ؟
تریگر در گوگل تگ منیجر محرک و متغیر‌‌ تگ‌ های شما برای فعالیت است . محرک‌ ها شامل دو دسته اصلی رویدادها و فیلترها هستند . هنگام تعریف محرک ‌ها در گوگل تگ منیجر گزینه‌ های موردنظر خود را در فهرست انتخاب کنید و اقدامات لازم را انجام دهید .
آشنایی با گوگل تگ منیجر – Variable چیست؟
در گوگل تگ منیجر متغیرها می توانند عملکرد و وضعیت محرک ‌ها را به همراه زمان و شرایط کار آن ها تعیین ‌کنند همچنین امکان تغییر مقادیر متغیرها به صورت سفارشی نیز امکان پذیر است .

 

آشنایی با گوگل تگ منیجر – تفاوت ابزار گوگل آنالیتیکس با گوگل تگ منیجر

 

تفاوت گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر

گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر اطلاعات خوبی برای تحلیل رفتار مخاطبان به شما می دهند با استفاده از گوگل آنالیتیکس می توانید بخش های مختلف سایت خود را آنالیز کنید و اطلاعات مختلف آن را بررسی کنید اما گوگل تگ منیجر معمولا اطلاعات را بر اساس متغیرها آنالیز می کند همچنین در گوگل تگ منیجر شما می توانید تگ ها را حذف یا ویرایش کنید اما گوگل آنالیتیکس این قابلیت را ندارد ، گوگل تگ منیجر می تواند تگ های مختلفی را اجرا کند همچنین یک واسطه برای انتقال اطلاعات به سایر منابع است اما گوگل آنالیتیکس یک منبع اصلی برای اطلاعات به شمار می رود .

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0