0
(0)

استراتژی بودجه های تبلیغاتی

در فرآیند بازاریابی کسب و کارها با ترویج محصول و خدمات برای مشتریان فروش خود را افزایش می دهند و از طریق تبلیغات می توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند پس روش تبلیغات و نحوه برقراری ارتباط با مشتری مهم است و برای جلب توجه مخاطبان با ایجاد مزایای تبلیغاتی مخاطبان خود را جذب می کنید پس با تدوین استراتژی تبلیغاتی درست می توانید مشتریان بیشتری داشته باشید یکی از استراتژی های تبلیغاتی تعیین بودجه تبلیغات برای بهبود رتبه تبلیغاتی نسبت به سایر رقباست .
با پیشرفت تکنولوژی تبلیغات آنلاین و آفلاین نیز پیشرفت کردند و تبلیغات اینترنتی و تکنیک های تبلیغاتی نوین گسترش یافته است برای مثال پیوندهای تبلیغاتی ، بنرها ، آر.اس.اس ها ، تگ ها و…. پیشرفت یافته است . تکنیک های تبلیغاتی گوگل نیز پیشرفت کرده است یعنی گوگل ادوردز منبع اصلی درآمد گوگل شده است و برای کسب و کارهایی که قصد تبلیغ در گوگل با رتبه بالا دارند طراحی شده است.

استراتژی بودجه های تبلیغاتی – استراتژی بودجه بندی تبلیغات
برای تبلیغ در گوگل باید با تعیین هدف و مخاطبان هدف ، مقدار بودجه موردنیاز برای تبلیغات تعیین شود و سپس پیام تبلیغاتی به همراه رسانه ها و برنامه های تبلیغاتی ارزیابی می شود . اما میزان بودجه تبلیغات بر تمام فعالیت های تبلیغاتی تاثیرگذار است و فعالیت های بازاریابی بر اساس بودجه تبلیغاتی گسترش می یابد اما قبل از تعیین بودجه تبلیغاتی باید کالا یا خدمات خود را بررسی کنید و جایگاه برند خود نسبت به رقبا را در بازار بشناسید هر چه میزان رقابت در بازار بیشتر باشد برای جذب مشتری به تبلیغات و بودجه بیشتری نیاز دارید .

استراتژی بودجه های تبلیغاتی – انواع روش های تعیین بودجه تبلیغاتی

تعیین بودجه تبلیغات بر اساس واحدهای محصول : اگر محصولات شرکت بخش یا واحدهای مجزایی باشند بر اساس هر بخش یا واحد می توانید بودجه تبلیغاتی خود را تعیین کنید . در این روش بر اساس هزینه هر واحد بودجه تبلیغاتی آن تعیین می شود .
تعیین بودجه تبلیغاتی بر اساس هدف و انجام کار : در این روش ابتدا اهداف تبلیغات تعیین می شوند سپس اقدامات لازم برای رسیدن به اهداف تعیین می شوند سپس هزینه لازم برای انجام تبلیغات برآورد می شود .
بودجه در حد استطاعت : بیشتر شرکت ها بودجه تبلیغات خود را در حد استطاعت مالی شرکت خود تعیین می کنند تا بتوانند آن را پرداخت کنند اما این روش تأثیر تبلیغات بر حجم فروش را نشان نمی دهد و برنامه ریزی بلند مدت سخت می شود اما برای استارتاپ ها یا سازمان هایی که با مشکل مالی مواجه هستند این روش مناسب است .
تعیین بودجه تبلیغاتی بر اساس درصدی از فروش : در این روش معمولا شرکت ها درصد معینی از فروش قبلی یا بعدی خود را به عنوان بودجه تبلیغات لحاظ می کنند بنابراین بین بودجه تبلیغات ، قیمت فروش و سود هر کالا رابطه ای وجود دارد اما در صورت کاهش فروش برای افزایش بودجه و بهبود تبلیغات خود با مشکل مواجه می شوند .
تعیین بودجه تبلیغاتی برابر با رقبا : در این روش شرکت ها بودجه تبلیغاتی خود را برابر بودجه تبلیغاتی رقبای خود قرار می دهند یعنی تبلیغات و بودجه تبلیغاتی رقبای خود را بررسی می کنند . در این روش شما از رقبای خود عقب نمی مانید و تبلیغات شما برابر با آن ها خواهد بود اما اگر کیفیت تبلیغات شما بهتر باشد امکان بازدهی بهتر نیز وجود دارد .
تعیین بودجه تبلیغاتی بر اساس یک تبلیغ مشخص : در این روش سازمان برای تبلیغات صحیح باید بودجه مشخصی را درنظر بگیرد یعنی هزینه انجام یک تبلیغ خاص ، مبنای تعیین بودجه تبلیغاتی شرکت خواهد شد اما در این روش بازدهی و خروجی کار در نظر گرفته نمی شود .

استراتژی بودجه های تبلیغاتی – مزایای تبلیغات رقابتی

تبلیغات رقابتی سبب بهبود موقعیت رقابتی تبلیغات شما نسبت به رقبا می شود . برای تجزیه و تحلیل فعالیت های تبلیغاتی به ابزاری برای بررسی تبلیغات ، برنامه ها و استراتژی های تبلیغاتی لازم است که مزایای رقابتی ، آن را در اختیار شما قرار می دهد که این ابزار زنجیره ارزش تبلیغات نامیده می شود . مزیت رقابتی از دو روش زیر به دست می آید :
افزایش تاثیر تبلیغات : به دلیل حجم بالای تبلیغات مخاطبان نسبت به تبلیغات بدبین شدند برای بهبود کسب و کار و افزایش بازدهی تبلیغات باید بر اساس نیاز مخاطب و ویژگی ها ، معیارها و رفتارهای مخاطب ، استراتژی تبلیغات شما طراحی و ارائه شود تا بازخورد خوبی دریافت کنید .
کاهش هزینه تبلیغاتی : مدیران تبلیغات تکنیک های خلاقانه ای برای کاهش هزینه های عملیاتی تبلیغات ارائه می کنند .

استراتژی بودجه های تبلیغاتی – استراتژی تبلیغات در گوگل ادوردز

برای تبلیغات گوگل بر اساس کسب و کار شما از دو روش پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) و پرداخت به ازای عمل انجام شده یا خرید استفاده می شود که هرکدام مزایای خاصی دارد . برای تبلیغ در گوگل باید بودجه خود را برای هر کمپین تبلیغاتی تعیین کنید . در گوگل ادوردز زمانی که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند و وارد سایت شما شود هزینه تبلیغات را پرداخت می کنید و این روش برای کسب و کارهای اینترنتی مناسب است و شامل مزایای زیر است :
تنظیم بودجه و نظارت بر بودجه : در گوگل ادوردز برای تعیین بودجه لازم برای تبلیغات ، کلمات کلیدی موردنظر خود را تعیین کرده و هزینه تبلیغات برای هر کلیک وابسته به کلمات کلیدی شماست .
انعطاف پذیری بودجه : در گوگل ادوردز هر زمانی که بخواهید می توانید بودجه تبلیغات خود را تغییر دهید .
قابلیت اندازه گیری : گوگل ادوردز درصد نمایش تبلیغات شما و میزان کلیک بر آن را نشان می دهد و می توانید میزان فروش و بازدید از سایت خود را نیز بررسی کنید .
ارائه آمار دقیق : با ورود به اکانت تبلیغاتی خود در گوگل ادوردز می توانید تعداد نمایش و کلیک را بررسی کنید .
توقف کردن و شروع دوباره تبلیغات : در گوگل ادوردز می توانید تبلیغ خود را تغییر دهید و یا کمپین خود را متوقف کنید و یا با تغییر استراتژی ها مجددا آن را شروع کنید .
اثربخشی : در گوگل ادوردز می توانید تبلیغاتی هدفمند در کشور یا شهر یا منطقه ای خاصی داشته باشید و مخاطبان هدف را جذب کنید .

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0