0
(0)
معنای اصطلاحات در دیجیتال مارکتینگ

معنای اصطلاحات در دیجیتال مارکتینگ

معنای اصطلاحات در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ شامل زیرمجموعه‌ های زیادی است که اصطلاحات زیادی دارد برای آشنایی با اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ با ادامه این مقاله از دیجیتال مارکتینگ نردبان همراه باشید .

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

معنای اصطلاحات در دیجیتال مارکتینگ – فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

  • بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

بازاریابی اینترنتی یا آنلاین ، بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) در واقع همان دیجیتال مارکتینگ هستند ساده ‌ترین تعریف دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارهای آنلاین و دیجیتال برای تحقق اهداف بازاریابی و فروش شماست . دیجیتال مارکتینگ به روش ‌های مختلفی انجام می شود همانند بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی ، بهینه ‌سازی وب سایت برای موتورهای جستجو ، ایمیل مارکتینگ ، بازاریابی محتوایی ، تبلیغات کلیکی و… که هر کدام با استراتژی خاصی انجام می شود و مزایای خاصی دارد .

  • بازاریابی داخلی (Inbound Marketing)

بازاریابی داخلی یا ربایشی از جمله اصطلاحات اینباند مارکتینگ هستند . زمانی که مشتری از روش های مختلفی با شما و برند شما آشنا شود ، قیف بازاریابی یا مسیری تحت عنوان سفر مشتری را طی می کند در مسیر قیف بازاریابی اگر بتوانید با ارائه محتوای ارزشمند و کاربردی مخاطب خود را به مشتری تبدیل کنید ، این فرایند را بازاریابی ربایشی یا درونگرا (Inbound Marketing) می‌ نامند .

  • بازاریابی بیرونی (Outbound Marketing)

بازاریابی برونگرا یا Outbound Marketing یکی از روش های تبلیغاتی برای افزایش فروش محصولات و خدمات شماست در بازاریابی درونگرا مشتری به سراغ شما می ‌آید لنل در بازاریابی برونگرا شما به سراغ مشتری می‌ روید .

  • همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

سیستم همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی همان افیلیت مارکتینگ است که در دنیای آفلاین و آنلاین برای انتشار آگهی فروش و تبلیغ محصول یا خدمات دیگران بر روی سایت شما انجام می شود و با تعیین پورسانت یا درصدی از فروش می توانید درآمدزایی کنید .

  • بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

بازاریابی محتوایی برای فروش یا جدب مخاطب توسط تولید محتوای جذاب و کاربردی است . در بازاریابی محتوا به روش های مختلف و موضوعات مختلف با مخاطب خود ارتباط برقرار می کنید تا نرخ تبدیل خود را افزایش دهید . 

  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

بازاریابی توسط جیمیل یا ایمیل ارتباط کسب و کار با مخاطب هدف را برای بازاریابان و مدیران کسب و کار امکان پذیر می کند بازاریابی ایمیل یکی از بهترین روش های معرفی محصول یا خدمات به مخاطبان برای افزایش فروش است که سبب برندسازی و افزایش نرخ بازگشت سرمایه در کسب و کار شما می شود .

  • بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

بازاریابی پیامکی برای جذب مخاطبانی که در فضای آنلاین حضور ندارند استفاده می شود و با ارسال پیامک های تبلیغاتی می توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید .

  • بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی (Social Media Marketing)

تولید محتوا در شبکه‌ های اجتماعی و فضای مجازی سبب بهبود کسب و کار ، برندسازی ، افزایش فروش محصول یا خدمات ، ارتباط با مخاطبان ، و افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد . در شبکه های اجتماعی با انتشار بهترین محتوا و خواندن نظرات فالوئرها کمپین‌ های تبلیغاتی شما معروف می شود . شبکه های اجتماعی زیادی در دسترس هستند که پرکاربردترین آن ها فیسبوک ، اینستاگرام ، توییتر ، پینترست ، یوتیوب و اسنپ ‌چت است .

  • نرخ تبدیل (Conversion Rate)

نرخ تبدیل یکی از عوامل مهم در کسب و کارهای اینترنتی برای سنجش میزان بازدهی و عملکرد سرمایه ‌گذاری برای افزایش ترافیک ورودی سایت است . هدف از تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ تحقق اهداف فروش و بازاریابی است . هدف  تبلیغات آنلاین و آفلاین هر کسب و کار افزایش فروش و درآمدزایی است . روزانه مخاطبان زیادی وارد سایت شما می شوند و از محصول ، خدمات یا محتوای شما دیدن می کنند هدف از تبلیغات شما تبدیل کردن مخاطب ورودی سایت به خریدار است بنابراین باید با روشهای مختلف نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید تا درآمد شما افزایش یابد .

نرخ تبدیل یعنی چند درصد از مخاطبان شما کال تو اکشن موردنظر شما را انجام دادند بنابراین نرخ تبدیل در هر سایت با توجه به هدف کال تو اکشن سایت و تبلیغات متفاوت است .

  • بهینه سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization)

بهبود نرخ CRO فرآیندی برای افزایش بازدید کنندگان وب سایت و افزایش فراخوانی عمل است درواقع CRO سیستم تبدیل بازدید کننده به مشتری است . بهبود CRO نیازمند درک عمیق از رفتار بازدیدکنندگان وب سایت شماست و با بهینه سازی صفحه اصلی و صفحات فرود می تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد . برای بهبود CRO سایت شما ابتدا باید تجربه کاربری در سایت شما بهبود یابد یعنی بازدید کنندگان سایت شما باید به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند و اطلاعات موردنیاز را پیدا کنند تا اقدامات لازم را انجام دهند در صورتی که سرعت سایت شما کم باشد مخاطب سایت شما را ترک خواهد کرد بنابراین برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت تلاش کنید تا بتوانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید همچنین تولید محتوایی جذاب و کاربردی ، برای رفع نیاز کاربر نیز مهم است لازم به ذکر است صفحات فرود شما باید یک دکمه برجسته تماس برای بازدید کنندگان داشته باشد تا نرخ تبدیل شما افزایش یابد . برای بهبود CRO همچنین می توانید از تست A / B برای تعیین عناصر مفید در طراحی سایت کمک بگیرید .

  • پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click – PPC)

تبلیغات کلیکی یا تبلیغات PPC یعنی هزینه تبلیغات تنها در ازای کلیک مخاطبان بر لینک مورد نظر پرداخت خواهد شد یعنی زمانی که روی لینک مورد نظر شما کلیک کنند ، هزینه آن از حساب شما کسر می شود .

  • تبلیغات گوگل (Google ADWORDS)

گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل سرویس تبلیغات کلیکی یا PPC است که با پرداخت هزینه مورد نظر بر کلمات کلیدی تبلیغ می کنید و لینک‌ های موردنظر شما در گوگل ، یوتیوب یا سایر سرویس‌ های گوگل در رتبه‌ های برتر نمایش داده می شود .

  • معنای Remarketing در دیجیتال مارکتینگ

اگر در اولین مرحله از بازاریابی نرخ تبدیل خوبی نداشته باشید می توانید از بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ برای جذب مخاطبان هدف استفاده کنید .

  • معنای A/B Testing در دیجیتال مارکتینگ

در روش تست A/B در بازاریابی دیجیتال می توانید بین دو گزینه A و B از مخاطبان خود نظرسنجی کنید تا بهترین مورد را کشف کنید و بر اساس نیاز مخاطب هدف محصول یا خدمات خود را تهیه کنید .

  • معنای Bounce Rate در دیجیتال مارکتینگ

نرخ پرش یا بانس ریت یک شاخص‌ کلیدی عملکرد (KPI) به معنای تعداد کاربرانی است که وارد سایت شما شدند و سریعا آن صفحه را ترک کردند یا بدون انجام اقدامی خاص در سایت حضور پیدا کردند .

  • نرخ کلیک یا Click Through Rate – CTR در دیجیتال مارکتینگ

نرخ کلیک (CTR) در دیجیتال مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی دارد و یعنی چه تعداد از کل کاربرانی که لینک شما را در نتایج جستجوی گوگل ، تبلیغات کلیکی ، ایمیل یا هر پیام دیگری دیدند روی آن کلیک کردند . هر لینک ، کلمه کلیدی یا صفحه از سایت نرخ کلیک متفاوتی دارد .

  • ترافیک طبیعی یا Organic Traffic سایت در بازاریابی دیجیتال

ترافیک طبیعی یا ترافیک ارگانیک سایت شامل کاربرانی است که از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شما می‌شوند .

 

  • ترافیک پولی (Paid Traffic)

برای دریافت ترافیک ورودی به صورت پولی می توانید با استفاده از تبلیغات کلیکی ، ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهید .

  • معنای صفحه فرود یا Landing Page در دیجیتال مارکتینگ

صفحه فرود یا لندینگ پیج صفحه ‌ای از سایت با طراحی خاص برای رسیدن به هدف یا کمپینی مشخص است که کاربران با کلیک روی لینک مورد نظر وارد این سایت می ‌شوند و تبدیل به مشتری می شوند . بازدیدکنندگان اولین صفحه ای ک مشاهده می کنند لندینگ پیج است به همین دلیل به آن صفحه فرود می گویند . صفحه فرود با طراحی جذاب و کاربردی برای مخاطبان بیشترین نرخ تبدیل را برای شما خواهد داشت .

  • طراحی سایت به صورت Responsive در بازاریابی دیجیتال

ریسپانسیو بودن سایت یعنی تمام صفحات و محتوای سایت شما در هر نمایشگری متناسب با اندازه صفحه نمایش موردنظر نمایش داده شود ریسپانسیو بودن سایت در سئو نشانگر میزان اهمیت شما برای مخاطبان شماست .

  • رابط کاربری یا User Interface – UI در بازاریابی دیجیتال

رابط کاربری یا User Interface محیط نرم ‌افزاری و طراحی ظاهری هر سیستم برای تعامل با کاربر هدف است که علاوه بر ظاهری جذاب باید طوری طراحی شود که مخاطب هدف بتواند به سادگی از آن استفاده کند.

  • تجربه کاربری یا User Experience – UX در دیجیتال مارکتینگ

تجربه کاربری مکمل رابط کاربری است چون هر چقدر رابط کاربری زیبایی طراحی کنید اما نتوانید تجربه خوبی برای کاربر هدف رقم بزنید بی فایده است و مشتری را از دست می دهید . در واقع تجربه کاربری نحوه تعامل و دسترسی آسان کاربر به قسمت ‌های مختلف رابط کاربری برای رسیدن به موارد موردنیاز به صورت خیلی سریع است .

  • فراخوان به عمل یا Call To Action – CTA در بازاریابی دیجیتال

 فراخوان عمل یا کال تو اکشن ، یعنی در پایان پیام شما مخاطب هدف اقدام موردنظر شما را انجام دهد و به اهداف بازاریابی خود برسید .

  • سئو  (Search Engine Optimization – SEO)

سئو یا بهینه ‌سازی موتورهای جستجو شامل مجموعه اقداماتی است که در طراحی سایت ، تولید محتوا ، استراتژِی محتوایی ، بهبود رابط و تجربه کاربری و… برای بهبود رتبه نتایج جستجوی گوگل انجام می دهیم امروزه بهینه سازی سئو در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد و سئو معمولا با نام Search Experience Optimization شناخته می شود که به معنای ایجاد یک تجربه کاربری خوب برای مخاطبان شماست .

  • لینک سازی (Link building) در بازاریابی دیجیتال

لینک سازی یا لینک بیلدینگ به معنای برقراری ارتباط بین دو صفحه است که سبب دنبال کردن مخاطب برای دستیابی به محتوا یا محصول موردنظر است .

  • نرخ بازگشت سرمایه (Return On Investment – ROI) در بازاریابی دیجیتال

معمولا هدف تمام سرمایه‌ گذاران در زمینه های مختلف بازگشت سرمایه اولیه همراه با سود است هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت می کنید نیز نوعی سرمایه ‌گذاری برای دریافت بازدهی و سود بیشتر از کسب و کار است نرخ سود کسب شده از بازدهی تبلیغات یا سرمایه گذاری های انجام شده ، نسبت به هزینه پرداختی نرخ بازگشت سرمایه نام دارد بنابراین باید با هزینه های مقرون به صرفه بازدهی بالایی داشته باشیم  چون در واقع نرخ بازگشت سرمایه برابر با نسبت سود کسب شده به میزان هزینه و سرمایه پرداخت شده می باشد . نرخ بازگشت سرمایه همان محاسبه نرخ بازگشت سرمایه ، درآمد و سودآوری کسب و کار شما به صورت مالی یا غیرمالی است .

  • Impression در بازاریابی دیجیتال

به هر تعداد بازدید منحصر به فرد از محتوای شما ریچ (Reach) می گویند اما فارغ از اینکه محتوای شما توسط کاربران تکراری مشاهده شود یا روی آن کلیک کنند یا خیر، به تعداد دفعاتی که محتوای شما نمایش داده شود ایمپرشن (Impression) می گویند .

  • بازاریابی در موتور جستجو (Search Engine Marketing – SEM)

بسیاری از کاربران با جستجوی کلمات موردنظر خود به هدف خود می ‌رسند ، بنابراین باید با روش‌ های مختلف در بهترین نتایج جستجو باشید . بازاریابی موتورهای جستجو به معنای بازاریابی اینترنتی به وسیله تبلیغات پولی است که براساس آن رتبه سایت ما در نتایج جستجو بهبود یابد.

  • اعتبار دامنه (Domain Authority)

اعتبار دامنه امتیازی است که توسط وب‌سایت مشهور MOZ از ۰ تا ۱۰۰ به دامنه یک سایت برای سنجش اعتبار آن ارائه می شود . عوامل موثر در اعتبار دامنه شامل تعداد و کیفیت بک لینک ‌ها ، تعداد دفعات جستجوی نام برند در گوگل ، عمر دامنه و سیگنال‌ های شبکه اجتماعی می باشد .

  • شاخص کلیدی عملکرد (KPI) در دیجیتال مارکتینگ

برای سنجش میزان موفقیت در استراتژی دیجیتال مارکتینگ و نحوه عملکرد تیم‌های مختلف باید ابتدای کار، شاخص‌ های کلیدی کسب و کارمان را تعیین ‌کنیم و بدانیم تا چه اندازه با عملکرد خود به این شاخص ‌ها نزدیک شدیم . KPI برای ارزیابی میزان موفقیت در رسیدن به اهداف تعریف شده کاربرد دارد .

  • بهینه سازی شبکه های اجتماعی (Social Media Optimization – SMO) 

شبکه‌ های اجتماعی تاثیر زیادی بر سئو و اعتبار دامنه سایت می گذارد بنابراین بهینه سازی شبکه‌ های اجتماعی (SMO) شامل اقداماتی است که برای افزایش اطلاع ‌رسانی ، آگاهی از برند و استفاده از روش ‌های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مختلف است .

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0