0
(0)

 

بیگ دیتا چیست؟

بیگ دیتا یا کلان داده برای پردازش داده‌ ها به صورت سنتی کاربرد دارد در واقع نگهداری داده‌ ها برای تحلیل ‌های آینده زمان ‌بر و هزینه بر است . داده‌ ها بسیار مهم هستند بنابراین اگر تحلیل خوبی از داده ها داشته باشید و اطلاعات مهم را استخراج کنید ، می ‌توانید از کلان داده‌ ها استفاده کنید .

کاربردهای بیگ دیتا

کاربردهای بیگ دیتا

مهم ترین کاربردهای بیگ دیتا

⦁ استفاده از بیگ دیتا در حوزه آموزش : در حوزه آموزش ، افراد مختلفی با رنج سنی مختلف مهارت‌ های زیادی می آموزند این آموزش ‌ها از طریق حضور در مدارس ، دانشگاه‌ ها و مراکز علمی یا ثبت نام در آموزشگاه‌ های خصوصی ، آموزش آنلاین و… انجام می‌ شود . با توجه به حجم زیاد اطلاعات در حوزه آموزش ، با ارزیابی دقیق می ‌توانید محتوای آموزشی بهتری ایجاد کنید .
⦁ تولید محتوای ویدیویی توسط کلان داده ها : مراکز تولید کننده محتوای ویدیویی همانند فیلم ‌های سینمایی ، سریال‌ ها و برنامه‌ های تلویزیونی  توسط بیگ دیتا علایق مخاطب را شناسایی کنند و محصولات جذاب تری ارائه می کنند .
⦁ استفاده از بیگ دیتا در حوزه سلامت : توسط داده‌ کاوی و تحلیل داده‌ ها می ‌توانید اطلاعات تعداد زیادی از بیماران در گروه های سنی مختلف را به دست آورید و برای پیشگیری از ابتلا به آنها، راهکارهای مناسبی ارائه دهید.
⦁ سیستم پیشنهاد در سایت ها بر اساس کلان داده ها : بخشی از کاربرد کلان داده ها سیستم های ارائه پیشنهاد در سایت‌ هاست .
دیجیتال مارکتینگ : بیگ دیتا در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیز کاربرد دارد در صورت تحلیل اطلاعات می ‌توانید کمپین‌ های موفقی اجرا کنید.
بیگ دیتا یا کلان داده در سازمان ها نیز کاربردی است.

 

کاربرد بیگ دیتا در سازمان ‌ها

تحلیل درست داده ‌های جمع ‌آوری شده هزینه بر است به همین دلیل معمولا کسب ‌و کارهای بزرگ از بیگ دیتا استفاده می کنند برای مثال بانک ها ، سیستم های آموزشی ، حوزه پزشکی و درمان ، مجموعه های تولیدی ، سازمان های دولتی و خصوصی ، شرکت های تبلیغاتی و… از بیگ دیتا یا کلان داده برای پیش برد اهداف سازمان خود استفاده می کنند .

 

انواع تحلیل کلان داده

کلان داده یا بیگ دیتا به روش های مختلفی تحلیل می شود برای مثال تحلیل داده به صورت توصیفی به معنای ارائه تحلیل های گذشته و بررسی میزان رشد در هر مرحله است یکی دیگر از روش های تحلیل کلان داده به صورت تجویزی است در این روش شما بر اساس اتفاقات قبلی می توانید وقایع آینده را بررسی و پیش بینی کنید .
سومین روش تحلیل کلان داده یا بیگ دیتا به روش پیش بینی است در این روش ، با تحلیل بیگ دیتا توسط هوش مصنوعی و الگوریتم های حرفه ای می توانید اتفاقات آینده کسب و کار را پیش بینی کنید آخرین روش تحلیل کلان داده به صورت تشخیصی است در این روش برای تحلیل منابع مشکلات باید بر اساس سیستم های هوش مصنوعی تحلیل خود را انجام دهید .

منابع اصلی دسترسی به کلان داده‌ ها

منابع اصلی دسترسی به کلان داده‌ ها

منابع اصلی دسترسی به کلان داده‌ ها

⦁ دسترسی به کلان داده از طریق منابع عمومی : یکی از آسان ترین و راحت ‌ترین روش‌ های دستیابی به بیگ دیتا ، استفاده از رسانه ‌ها و منابعی همانند خبرگزاری‌ ها ، سایت ‌های خبری ، مجله ‌های اینترنتی ، وب‌ سایت ‌های اطلاعاتی و آماری است .
⦁ دسترسی به بیگ دیتا از طریق جریان داده‌ های آنلاین : زمانی که از دستگاه‌ های مختلفی به صورت هوشمندانه استفاده کنید ، می ‌توانید به حجم زیادی از داده‌ ها دسترسی داشته باشید برای مثال سرورهای کامپیوتری ، مراکز تماس یا دستگاه ‌های متصل و مبتنی بر اینترنت اشیا به خوبی در این قسمت استفاده می شوند .
⦁ دسترسی به کلان داده از طریق شبکه‌ های اجتماعی : امروزه حجم زیادی از اطلاعات و داده ‌ها در شبکه های اجتماعی تبادل می ‌شود به همین دلیل می ‌توانید با استفاده از داده‌ های شبکه ‌های اجتماعی به حجم زیادی از اطلاعات دسترسی داشته باشید .
در دیجیتال مارکتینگ براساس بیگ دیتا یا کلان داده می ‌توانید رفتار مشتریان را برای طراحی کمپین های تبلیغاتی منحصر بفرد تحلیل کنید . در ادامه مطلب کاربرد کلان داده یا بیگ دیتا به صورت کامل شرح داده شده است .


کاربرد بیگ دیتا در دیجیتال مارکتینگ

تحلیل عقاید توسط کلان داده
توسط بیگ دیتا یا کلان داده در دیجیتال مارکتینگ تعامل ‌ها و عقاید مخاطبان در پلتفرم‌ های مختلفی بررسی می شود و کمپین ‌های مختلفی طراحی می شود .
انتشار محتوای شخصی
کاهش هزینه‌ ها
شناخت دقیق مخاطبان هدف
آموزش

چقدر این مطلب رو دوست داشتید؟

Average rating 0 / 5. Vote count: 0